BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Călătorii

Cele mai frumoase usi din Chisinau. Unde le gasesti si ce istorii au

Am vazut mai multe proiecte cu usi vechi din Chisinau, iar astazi am gasit un cont de instagram unde sunt foarte multe fotografii cu usi din Chisinau. Astfel m-am gandit ca ar trebui sa spunem si altora despre ce proiecte frumoase si interesante avem la noi in Moldova. Vedeti contul de instagam cu multeee usi din capitala. Iar pe langa asta va spun mai jos ce am mai gasit interesant.

Asa deci, dupa cateva cautari am gasit si un blog in care gasesti mai multe istorioare despre usile de pe diferite strazi din capitala...
Acest articol are peste 12 aprecieri, distribuiri și comentarii

5 destinatii turistice din Moldova

FOTO. canal3.md

Moldova este considerata una din cele mai nevizitate tari din Europa. De aceea va propun o lista cu 5 destinatii turistice din Moldova, pe care trebuie sa le vizitati si sa le spuneti tuturor ca avem si in Moldova locuri frumoase.

Pentru inceput va recomand ceea ce am vazut sau ceea ce au incercat alti bloggeri.

1. Manuc Bey

Este un conac pe care l-am indragit foarte mult pentru istoria sa, dar si pentru frumusetea intregului complex. Cand am fost la Manuc Bey am reusit sa-i vedem doar fatada, pentru ca interiorul nu era gata pentru vizitatori...
Acest articol are peste 30 aprecieri, distribuiri și comentarii

Am fost la mare aproape gratis

Dacă tot marea e la doar 200 km depărtare de mine, de ce să nu îi fac o vizită. După mai multe tentative eșuate din cauza vremii, weekend-ul trecut am ajuns și eu la mare. Soarele ne-a invitat pe autostrada care îi poartă numele să îl urmăm până la Constanța. Dornic fiind de aventuri, l-am [...]
Acest articol are peste 24 aprecieri, distribuiri și comentarii

Efectul – Londra

Orașul ploilor! Pentru cineva ploile sunt o sperietoare din mijlocul lanului cu porumb, iar pentru altcineva o continuă sursă de inspirație…  Ne-au invitat prietenii la Londra, iar noi nu am ezitat și am luat bilet direct spre ei, chiar cu...
Acest articol are peste 23 aprecieri, distribuiri și comentarii

Jocuri de cuvinte pentru drum lung

Anul trecut a fost a doua calatorie lunga cu Lia, daca in prima, cand avea doar 6 luni eram sigura, ca va dormi mult pe drum atunci pentru a doua la 1 an si 8 luni stiam sigur ca reusesc sa evit crize de oboseala doar prin activitati si jocuri interesante. Ce m-a salvat? Creativitatea!!!… Read More Jocuri de cuvinte pentru drum lung
Acest articol are peste 1 aprecieri, distribuiri și comentarii

Complexul turistic medieval „Curtea Domnească” de la Lăpușna

Lăpușna este una dintre cele mai vechi așezări din Moldova, fiind menţionată pentru prima dată într-un document emis de Alexandru cel Bun, în anul 1429. Lăpușna a fost și punct vamal la răscrucea drumurilor europene și de-a lungul timpului devenise unul dintre cele mai cunoscute târguri. Aici se găsește și Curtea Domnească, care a aparținut […]
Acest articol are peste 131 aprecieri, distribuiri și comentarii

O escapadă la București împreună cu Bogdan

Bucureștiul pentru mine a fost dragoste la prima vedere. Uneori călătoriile spontane sunt cele mai frumoase, pline de aventuri și de momente interesante. Vizita noastră la București nu a fost programată, a apărut ceva important ce…Continue Reading
Acest articol are peste 23 aprecieri, distribuiri și comentarii

Complexul Istorico-Cultural Manuc Bey. Trecut și prezent

Complexul Istorico-Cultural Manuc Bey a fost ani la rând o locație uitată, vandalizată și chiar distrusă, acum însă după reconstrucție și renovare lucrurile arată din ce în ce mai bine și complexul se transformă într-o adevărată „bijuterie” a ținutului Hîncești, având șanse mari să devină o atracție turistică extrem de populară în țara noastră. Cel […]
Acest articol are peste 22 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cum să împachetezi pentru vacanță

Bună dragilor, acum că vacanțele sunt în toi și că ne dorim cu toții să fim organizați pe tot parcursul acesteia, aș dori să vă dau cîteva sfaturi legate de cum să împachetăm tot ce avem nevoie pentru o vacanță de vis. Deci să nu pălăvrăgim mult, ca de obicei și să intrăm direct în […]
Acest articol are peste 4 aprecieri, distribuiri și comentarii

Lago di Como (Varenna)

Salutare! Astăzi o să vă povestesc cea de-a 2-a zi a escapadei mele în regiunea Lombardia.
Duminică, am încercat să mă trezesc de dimineața, să petrec cât mai mult timp cu prietena mea și să descoperim alte locuri a orașului. Dar am avut o sâmbătă grea, orașele mari mă obosesc și gândul mă duce undeva la munte, unde e liniște și mult verde. Când... apare Marina cu ideea dea merge la un lac - Lacul Como. Cică de dimineață citise un articol despre acest lac și e la o oră distanță de Milano. Nu am cântărit prea mult propunerea ei, răspunsul meu a fost DA! DA! DAAA!! Sunt mai mult ca fericită, aveam nevoie de puțină liniște după tot ritmul zilnic agitat...
Acest articol are peste 16 aprecieri, distribuiri și comentarii

Pe malul Dunării

Îmi plac la nebunie călătoriile, să evadez din aglomerația marilor orașe. Așa a fost în Moldova, așa este și în România. Ce-i drept, în ultima jumătate de an am cam stat pe loc pentru că rămăsesem „fără roți”. Însă imediat cum a apărut mașinuța, am și evadat din București. Prima destinație a fost Brăila, orașul de la [...]
Acest articol are peste 19 aprecieri, distribuiri și comentarii

Ciao Milano

Salutare! Azi mi-am făcut timp să vă povestec despre mini-vacanța mea la Milano.
Milano era de multa vreme pe lista dorințelor mele șiii... acum a venit timpul!!! Am găsit bilete de tren la un preț convenabil și o cameră la preț mic, cu condiții de cazare decente. N-am stat prea mult pe gânduri și am achiziționat aceste oferte. Sambătă în jurul orelor 14 am luat trenul și peste 3 ore deja făceam planuri cu prietena mea, unde să mergem și ce să vizităm. Mare noroc că cazarea era la 5 minute distanță de stația de tren și la 2 pași de linia de metrou M3, care merge direct spre Domul (catedrala)...
Acest articol are peste 19 aprecieri, distribuiri și comentarii

București – prima mea dragoste

M-am îndrăgostit de București din prima clipă când am ajuns aici. Prima dată a fost în 2011 când am ajuns pentru o săptămână în capitala României  și am profitat, la maxim, de o săptămână de umblat prin oraș, de plimbat cu metroul, de vizitat. M-am îndrăgostit de metrou, de arhitectura, de bulevardele largi, … Continue reading București – prima mea dragoste
Acest articol are peste 20 aprecieri, distribuiri și comentarii

Riga, Latvia. Ce să vezi și să faci

Anul trecut pe vremea asta primeam vestea că am fost selectată drept bursieră în cadrul programului pentru jurnaliști – „Journalism for Future Challenges”, organizată de Media Center din cadrul Stockholm School of Economics din Riga. Bucuria a fost extreeeem de mare! Riga nu se regăsea printre dorințele mele, dar …am aplicat și am ajuns să […]
Acest articol are peste 18 aprecieri, distribuiri și comentarii

Iulia Tanase la Clubul Impresii din viata si carti

Director de proiecte finanţate de fundaţia Soros-Moldova, TACIS, USAID, activistă, profesoară în Liceul teoretic, autor a trei plachete de versuri… Iulia Tanase s-a născut în satul Ruseni, raionul Edineţ şi provine dintr-o familie de ţărani instăriţi: tata – oer, mama … Continuă lectura
Acest articol are peste 581 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mănăstirea Polovragi – cinci secole de istorie și minuni (FOTO)

Trecut-a timp de când am fost pe la una din faimoasele mănăstiri ale Olteniei – Polovragi. De acolo am adus o iconiță a Sfântului Nectarie (dăruită de măicuța Nectaria), dar și un borcănaș de miere de mană de stejar. Păstrez frumoase și luminoase amintiri de la citadela spirituală de pe lungul drum al Gorjului. Recunosc, […]
Acest articol are peste 190 aprecieri, distribuiri și comentarii

Weekend prelungit – cum descoperi Moldova!

Urmează un weekend prelungit, atât în România, cât și în Moldova. Eu am decis deja ce fac în următoarele zile, dar m-am gândit că prietenii mei din Moldova nu au reușit să o facă. Dacă v-ați gândit să recuperați orele de nesomn, să faceți curat, să învățați pentru examene – spor la lucru sau la … Continue reading Weekend prelungit – cum descoperi Moldova!
Acest articol are peste 24 aprecieri, distribuiri și comentarii

Travel Memories ♥ Burano

Bună, buuună!!! Ce mai faceți voi? Eu suuuper bine!!! Weekendul trecut m-am  revăzut cu prietena mea după vreo 4 ani de zile. Nici nu pot reda în cuvine cât de fericită sunt. <3 Am avut parte de un weekend deosebit de frumos, călduros și colorat. Ne-am distrat de minune: am gătit împreună, ne-am plimbat cu bicicleta, am mers la picnic, am cântat și am dansat pe străzile Veneției. Am făcut și o sumedenie de poze, pe care aș vrea să le împart cu voi.
Încep cu cele mai colorate, cu cele de la Insula Burano. Sper să vă placă ♥

Acest articol are peste 16 aprecieri, distribuiri și comentarii

Athonul Sfîntului Munte Athos. Osteneala binecuvîntată a urcușului.

A voit Domnul să mergem și anul ăsta pe munte. Pentru liniște, pentru rugăciune, pentru schimb de decor, pentru înțelepciune, pentru natură. Multe sînt motivele pentru care ai merge pe Athos. Fiecare și le găssește pe-ale lui. Important este să le caute. Pentru început, înainte de a vă povesti despre extraordinara binecuvîntare de a urca […]