13077275_597252930444073_1728745294_n.jpg
copyright: chisinau.fail

Pe noi, moldovenii, e ușor să ne minți ca să nu folosesc un verb licențios. Și cel mai bine o fac nu politicienii care datorită ciclurilor electorale o fac cu regularitate de 2-4 ani, ci antreprenorii noștri locali.

charger.jpeg


Cum se face business-ul moldovenesc? Foarte simplu! Intri pe Aliexpress și te uiți ce costă vreun dolar. De exemplu, un încărcător. Cumperi, te înțelegi la vamă, că ai cumătri, sau mai și plătești vreun TVA, care mai adaugă vreo 20% la dolarul tău. Apropo, toți chinezii îți propun invoice-uri cu prețuri mai mici ca să nu te cheltui tare. Închiriezi niște locații mici, dar plasate strategic în locuri aglomerate (pe bulevarde, lângă piața centrală șamd). Și pui prețuri de vreo 200 de lei - la moment în jur de $12. Venitul tău curat să zicem că nu e de 1000%, ci vreo 700%.

hqdefault.jpg


Din partidă vreo treime vor fi defecte, dar nu îți pasă. Chiar dacă cineva va reveni să returneze cumpărătura, sunt șanse puține să păstreze și bonul fiscal și cutia, să vrea să scrie plângeri și să meargă la Agenția pentru Protecția Consumatorilor. Și pentru asta, la urma urmei mai incluzi vreun dolar în preț, că ai de unde.

La mine încărcătorul de la Butka a ținut o încărcare jumate.

large.jpg

Problema cu acest format de business e că nu vei avea cumpărători care vor reveni des. Adică vreo 2/3 vor fi satisfăcuți și vreo treime te vor urî. Dar, oricum, peste vreo 5 ani poți să faci rebranding și să continui același business moldovenesc. Nu de alta, da moldovenii îs creduli. Și nu prea ai de ce te teme că ești în Butkă.
Acest articol are peste 56 aprecieri, distribuiri și comentarii