BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Veneto

Travel Memories ♥ Burano

Bună, buuună!!! Ce mai faceți voi? Eu suuuper bine!!! Weekendul trecut m-am  revăzut cu prietena mea după vreo 4 ani de zile. Nici nu pot reda în cuvine cât de fericită sunt. <3 Am avut parte de un weekend deosebit de frumos, călduros și colorat. Ne-am distrat de minune: am gătit împreună, ne-am plimbat cu bicicleta, am mers la picnic, am cântat și am dansat pe străzile Veneției. Am făcut și o sumedenie de poze, pe care aș vrea să le împart cu voi.
Încep cu cele mai colorate, cu cele de la Insula Burano. Sper să vă placă ♥

Acest articol are peste 16 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cittadella

Salutare tuturor! Astăzi e vineri, deci v-om descoperi încă un orășel istoric din nordul Italiei, de data aceasta unul din provincia  Padova.

Orașul Cittadella (aflat pe șoseaua Treviso-Vicenza) a fost ridicat în 1220. Principala atracție este zidul din cărămizi, cu o înălțime medie de vreo 14 metri, care înconjoară întregul oraș. Sunt patru intrări în oraș: Porta Trevisana, Porta Bassano, Poarta Padovana și Porta Vicentina.
Poarta principală a orașului este Porta Bassano, aici este și intrarea în vechiul zid, de unde am început plimbarea noastră la înălțime...
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

Asolo

Buuună!!! Astăzi, v-om descoperi orășelul Asolo, supranumit "Perla provinciei Treviso" dar și "Orașul celor o sută de orizonturi", datorită așezării sale între munți.

Asolo este pe lista celor mai frumoase orașe mici din Italia. Locația acestui orășel este deosebit de pitorească, zona este deluroasă și în zare se poate vedea Muntele Grappa. Asolo, ca mai toate localitățile din Italia, are origini antice. Aici, ai parte de tot farmeul unui oraș medieval: stăzi înguste, case vechi, arcade gotice și castele din piatră...
Acest articol are peste 6 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cum purtăm Trench-ul

Bună fetelor! Acum că timpul s-a chimbat și ploia ne tot ține în casă, îndrăgim și mai mult ceaiul, serialele și lectura. Dar totodată e și perioada potrivită pentru a purta ciuboțele colorate de cauciuc, pantofi oxford și desigur, timpul pentru a scoate trench-urile la purtare.

Aici, trench-ul este foarte purtat în această perioadă a anului (atât de femei cât și de bărbați) și nici din garderoba mea nu poate lipsi. Cu toate că e o piesă clasica, există foate multe moduri în care putem purta un tranch în maniera non-clasică...
Acest articol are peste 15 aprecieri, distribuiri și comentarii

Castel Brando

E aproape o lună de când am vizitat Catelul Brando și abia acum am găsit timp să vă povestesc despre excursia mea la castel. Castelul Brando se găsește în comuna Cison di Valmarino, provincia de Treviso. E imposibil să-l ratezi, se zărește de departe, în vârful unui dea (la 370 m înălțime). Pentru a ajunge în curtea castelului, am luat liftul cu cremalieră (pentru care se plătește 1 euro). Odată ajunsă în curtea interioară a castelului, am descoperit o priveliște de-a dreptul uimitoare și un castel medieval cu o arhitectura venețiană...
Acest articol are peste 8 aprecieri, distribuiri și comentarii

Lago di Misurina

În drumul meu spre Tre Cime di Lavaredo, am făcut un popas, unde am descoperit un loc fantastic. Este vorba despre Lacul di Misurina care se găsește în comuna Auronzo di Cadore, provincia Belluno (la 1754 m înălțime). Lacul  Misurina este așezat într-un loc foarte controlat de Dolomiți, înconjurat din toate părțile de munți, care își reflectă frumusețea în apele calme ale lacului. Lacul este cunoscut și sub numele de "Perla Dolomiților": deja prin aceste cuvinte vă puteți imagina frumusețea acestui loc. Mai jos vă las câteva fotografii cu acest mic paradis  sper să vă cucerească și pe voi...

Templul lui Antonio Canova (Possagno)

Îmi place mult istoria și în ultima perioadă de timp sunt cointeresată și de artă, chiar și la examen  am ales să vorbesc despre artă, despre pisctură și sculptură. De acum o să încep să descopăr istoria unor monumente sau tablouri și voi scrie mai mult pe această temă.

Duminică am vizitat Templul, muzeul, atelierul și casa lui Antonio Canova. Toate astea se găsesc la Possagno (Provincia Treviso), locul de baștină a lui Canova.
Cine a fost Antonio Canova? (Sursă wikipedia)
Antonio Canova (1757-1822), feciorul pietrarului Canova a rămas foarte curînd orfan și s-a angajat la senatorul venețian Faliero, care i-a dat posibilitatea de a învăța să sculpteze...
Acest articol are peste 12 aprecieri, distribuiri și comentarii

Grotte del Caglieron

De la Pian de Cansiglio ne îndreptăm spre Gritte del Caglieron, care se găsesc la Fregona, Vittorio Veneto. Și dacă tot am pomenit de Fregona să nu uit să pomenesc renumitul vin "Torchiato di Fregona" , care devine și mai întrebat în săptămâna Paștelui, tocmai de asta, în Italia este numit și Vinul Sfânt (Vin Santo).
Excursia mea a fost cam scurtă, dar am reușit să fac câteva fotografii pentru reda frumusețea acelor locuri.

Sunt multe tabele ce explică traseul și vorbesc despre geologie și despre peșteri.
Acest articol are peste 10 aprecieri, distribuiri și comentarii

Pian del Cansiglio

Pian del Cansiglio - un loc perfect pentru a petrece o duminică frumoasă cu familia. Acest loc se găsește în provincia Belluno, Treviso Pordenone.
Înălțimea minimă e de 976 m și cea maximă de 1060, în apropiere se găsesc și munții Croseraz 1694 m, Pizzoc 1565 m, Millifret 1581m și enormele păduri de brazi, împreună formând o priveliște de neuitat.
Cansiglio este o zonă renumită pentru zăpada care durează până primăvara târziu la fel și pentru traseele de schi. Așa că cei care nu s-au dat cu săniuţa în această iarnă, se pot bucura de zăpadă până-n luna aprilie...
Acest articol are peste 12 aprecieri, distribuiri și comentarii

Carnavalul de la Treviso 2016

Carnavalul de la Treviso- Tradiții și Măști
Carnavalul(Carnevale) este unul din cele mai frumoase reprezentații de stradă - concerte, circari, comedie, costume extraordinare, oameni mascați. Este și o oportunitate pentru turiștii din întreaga lume de a participa la o parada extraordinară care are loc de zeci de ani. Termenul de “Carnevale” vine din latină și inseamnă “rămas bun”, iar asta sugerează o petrecere de rămas bun pentru mâncarurile care nu erau de post, petrecere dinaintea sarbătorilor de Paște. Aspectul de carnaval este însă mult mai vechi...
Acest articol are peste 5 aprecieri, distribuiri și comentarii

Veneția văzută de sus

De fiecare dată îl îndrăgesc tot mai mult!!! Scriu iar și iar despre orașul în care timpul modern nu a pătruns încă. Nu există nici o mașină, clădirile sunt colosal de vechi, par de-a dreptul răpciugoase, nu sunt cluburi de noapte și nici măcar baruri. E orașul mereu neschimbat și totuși... mai sunt foarte multe locuri pe care pot să le descopăr. De data asta am câteva fotografii făcute din  Turnul Clopotniță al Bazilicii Sf. Marcu, situat în piața San Marco (unul dintre simbolurile cele mai cunoscute ale orașului)...
Acest articol are peste 4 aprecieri, distribuiri și comentarii

Harta regiunilor din Europa

Harta regiunilor din Europa,  în care există mișcări politice pentru autodeterminare regională pentru emanciparea locală etno-culturală a comunităților, autonomie, independență ori aderare la un alt stat . Harta a fost pregătită pe baza mesei rotunde a Ligii Jurnaliștilor Conservatori „Regiunile Unite ale Europei. Kosovo ca precedent al globalizării european „(ANN 13 martie 2008). Legenda: hașurare întunecată: regiuni cu mișcări […]