BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Transilvania

Imagini de epocă // Prima vizită a Majestății Sale Regele Mihai I în Basarabia

Națiunea Română este în doliu. A decedat ultimul monarh al Reomâniei Mari. Regele Mihai I, una dintre cele mai marcante personalități a istoriei noastre, a trecut în neființă pe 5 decembrie 2017, la vârsta de 96 de ani.
Acest articol are peste 57 aprecieri, distribuiri și comentarii

Petiție online: SUSŢINEM AUTOSTRADA MOLDOVA – TRANSILVANIA (Tg. Mureș – Iași – Ungheni)

Astăzi, la peste 150 de ani de la Unirea Principatelor și în pragul Centenarului Marii Uniri, Moldova este în continuare cea mai dezavantajată din punct de vedere economic. Într-o situație similară se află și județul Harghita, un județ izolat economic. - Demararea rapida, chiar în anul Centenarului, a autostrăzii Ungheni – Iași – Tg. Mureș, este imperativ necesara pentru Republica Moldova și județele Iași, Neamț, Harghita și Mureș, dar și pentru județele apropiate, Suceava, Botoșani, Vaslui și Bacău...
Acest articol are peste 93 aprecieri, distribuiri și comentarii

Bisericile fortificate din Transilvania-Propuneri de trasee

Am subliniat des în articolele mele că-mi place să vizitez România, chiar dacă am fost de nenumărate ori, mai sunt încă zeci de obiective turistice, care nu le-am văzut și despre care mă informez. În lista mea de așteptare este să fac măcar 2-3 trasee cu bisericile fortificate din Transilvania. Sunt trasee apreciate în special […]
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

Noua Europă. Hartă Europei în cazul în care toate regiunile separatiste ar obține independența.

Harta politico-administrativă a Europei are tendințe continui de modificare, datorită mișcărilor secesioniste și tendințelor separatiste ale unor regiuni. Pe site-ul Reddit a fost plasată o hartă, intitulată Independence Day care înfățișează cum ar arăta bătrîna Europă dacă toate aceste teritorii și-ar obține independența. În acest caz, Noua Europă ar arăta așa? Astfel, pe lîngă obișnuitele, deja pentru noi state, ar apărea așa formațiuni independente ca: Occitania, Andalusia, Boemia, Bavaria, Moravia, Tatarstan, Kalmîkia, Bașkortostan, Urdmuntia, Mordovia, Mari El, etc...
Acest articol are peste 137 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cartea de Vineri: „În zodia puterii. Masonerie şi modernitate în spaţiul românesc”

O carte extrem de aşteptată nu doar în România, dar şi în Republica Moldova, cu un subiect fascinant şi controversat în acelaşi timp… După un an de muncă asiduă şi dăruire de sine din partea istoricului arădean Antoniu Martin şi concetăţeanului nostru Alexandru Rufanda, cartea „În zodia puterii” a văzut lumina tiparului, iar de curînd a ajuns şi în mîinile … Continue reading Cartea de Vineri: „În zodia puterii. Masonerie şi modernitate în spaţiul românesc”
Acest articol are peste 51 aprecieri, distribuiri și comentarii

Descoperă România în 5 fotografii uimitoare

Descoperă România Majoritatea dintre noi, împătimiții de călătorii, am promovat și mereu am zis că România este o țară foarte frumoasă, castele ca în basme, cascade, peștere și multe alte obiective turistice care merită vizitate. Și totuși ni se pare...
Acest articol are peste 8 aprecieri, distribuiri și comentarii

Sighişoara – oraşul din poveşti

La sfârşitul anului 2015 am avut parte de o mică escapadă în Sighişoara şi Braşov. Citisem şi auzisem atâtea lucruri frumoase despre Sighişoara, că abia aşteptam să descopăr şi eu acest oraş rupt din poveşti. Orașul a fost construit de către coloniștii sași în secolul XII-lea pe malul Tarnavei Mari, Sighișoara este printre puținele cetăți medievale […]

The post Sighişoara – oraşul din poveşti appeared first on Orheianca.eu - Travel. Love. Discover.

Acest articol are peste 51 aprecieri, distribuiri și comentarii

Din inima Transilvaniei. Impresii din Cluj (II)

Sper să nu vă plictisesc cu postările mele despre România, dar acum, în acest moment nu prea pot pleca pentru o perioadă lungă de timp, aşa că am ales să împac şi lupul şi capra. Aleg destinaţii noi, buget redus, pe o perioadă de maxim 2 zile. Recunosc, că e epuizant să mergi cu autocarul vreo 600 km. într-o direcţie, dar să nu uităm că orice oboseală trece în schimb amintirile rămân (banal, nu? ). V-am povestit că-n luna iulie am ajuns şi pe la Sibiu, dar e mare diferenţă între aceste două oraşe. Sibiul e mic, cu un decor medieval, Clujul însă mi s-a părut mai cosmopolit...
Acest articol are peste 27 aprecieri, distribuiri și comentarii

Din inima Transilvaniei. Impresii din Cluj (I)

Despre orașul Cluj în familia noastră s-a vorbit nu o data, legende peste legende am auzit de la soțiunea mea, întâmplări de pe când își făcea studiile la Babeș-Bolyai. Eu fusesem, tot în vremea studenției, pe la Cluj, acu vreo 15 ani, dar n-am văzut mare lucru, că nici nu ajunsesem în centrul orașului. Aveam în plan să mergem într-o excursie cu familia, să le arat copiilor unde mi-am făcut studiile la București, iar soțul să ne arate meleagurile clujene. Excursia pomenită n-am făcut-o încă, în schimb în acest weekend am mers singură, am luat biletul și rucsacul și am plecat cu autocarul de la Gara de Sud...
Acest articol are peste 50 aprecieri, distribuiri și comentarii

Impresii din Sibiu: Vederi din Turnul Bisericii Evanghelice (o legendă)

Legenda spune că sașii din Sibiu au vrut să-și construiască o biserică care să aibă cel mai înalt turn. Știau ei că în Bistrița este o biserică cu turn înalt și s-au dus să-l viziteze dar mai mult pe ascunselea decât pe față. Asta se întâmpla prin anii 1370. Au luat o sfoară și au făcut măsurătorile. Dar cum bistrițenii erau oameni primitori, i-au primenit cu vin bun până sibienii au adormit, iar bistrițenii le-au tăiat din sfoară. Prea puțin să fie adevărat fiindcă ambele turnuri așa cum arată în zilele noastre au fost construite aproape 200 de ani...
Acest articol are peste 22 aprecieri, distribuiri și comentarii

Impresii din Sibiu: Din Piața Mare în Piața Mică

Luna iunie a fost mai pasivă pentru mine, o serie de mici neplăceri s-au ținut scai și multe planuri s-au dat peste cap. A trebuit să rămân acasă chiar dacă erau deja stabilite mai multe călătorii scurte de week-end. Vineri n-am mai răbdat “abstinența” și la 9 seara eram la Gara de Sud pentru un drum lung de aproape 12 ore. Călătoria este destul de obositoare, cu câteva popasuri lungi la Bacău și la Brașov. De altfel, la Brașov ne-au schimbat într-un alt microbus care ne-a transportat la Sibiu. La Sibiu, stația terminus este autogara Turnișor (Atlassib), dar neavând bagaj m-au lăsat în fața hotelului Continental Forum, practic lângă pietonală, strada Nicolae Bălcescu...
Acest articol are peste 102 aprecieri, distribuiri și comentarii

Primul designer roman invitat la New-York Fashion Week

Este vorba despre Dorin Negrău, care a fost invitat la Mercedes-Benz New York Fashion Week Fall 2015. Colecția designerului, care se numește „Bride’s- The story continues”, a fost inspirată din portul tradițional românesc din inima Transilvaniei.

Colecția a fost prezentată alături de astfel de branduri cu renume internațional precum Marc Jacobs, Calvin Klein și Ralph Lauren. Originalitatea pieselor a fost apreciată de public și aceasta se dovedește prin faptul că după prezentare, toate ținutele au fost cumpărate...
Acest articol are peste 2 aprecieri, distribuiri și comentarii

Harta regiunilor din Europa

Harta regiunilor din Europa,  în care există mișcări politice pentru autodeterminare regională pentru emanciparea locală etno-culturală a comunităților, autonomie, independență ori aderare la un alt stat . Harta a fost pregătită pe baza mesei rotunde a Ligii Jurnaliștilor Conservatori „Regiunile Unite ale Europei. Kosovo ca precedent al globalizării european „(ANN 13 martie 2008). Legenda: hașurare întunecată: regiuni cu mișcări […]