BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Sudul Basarabiei

Din Gdansk la Galați, prin Ungheni: Proiectul canalului navigabil Marea Baltică – Marea Neagră / Mediterană

Proiectul Canalului Navigabil Gdansk – Giurgiulești / Galați, care ar urma să facă legătura între Marea Baltică și Marea Neagră. Dacă s-ar realiza acest proiect, municipiile Ungheni și Iași, inclusiv or. Cernăuți, ar deveni porturi fluviale interne de importanță strategică pentru trazitul de mărfuri, pe cale fluvială, din Marea Baltică la Marea Neagră. În urmă cu câteva zeci de ani proiectul era facilitat și prin faptul că Prutul era navigabil. După cel de-al doilea război mondial, Prutul a devenit granița de vest a URSS și autoritățile de la Moscova au interzis navigația
Acest articol are peste 49 aprecieri, distribuiri și comentarii

Guvernatorul regiunii Odesa: Podul peste r. Nistru de pe traseul Odesa – Reni a fost proiectat cu abateri

Finalizarea construcției podului peste r. Nistru de pe traseul Odesa - Reni, în regiunea localității Palanca (RM), întârzie, ceea ce a cauzat nemulțumirea Guvernatorului regiunii Odesa - Maxim Stepanov.
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

Poze de epocă // Construcția podului peste Prut la Giurgiulești

”BASARABIA PĂMÂNT ROMÂNESC! Giurgiulești, Plasa Reni/județul Ismail, ROMÂNIA (perioada interbelică). Construcția podului peste Prut sub conducerea locotenent-colonel ing. Cernescu, Reg. 2 Căi Ferate Chitila. Fotografii descoperite în arhive de Daniel Siegfriedsohn”
Acest articol are peste 206 aprecieri, distribuiri și comentarii

Poze de epocă // Construcția podului peste Prut la Giurgiulești

”BASARABIA PĂMÂNT ROMÂNESC! Giurgiulești, Plasa Reni/județul Ismail, ROMÂNIA (perioada interbelică). Construcția podului peste Prut sub conducerea locotenent-colonel ing. Cernescu, Reg. 2 Căi Ferate Chitila. Fotografii descoperite în arhive de Daniel Siegfriedsohn”
Acest articol are peste 1 aprecieri, distribuiri și comentarii

„Râpa de la Mândrești” – teritoriul Moldovei la Dunăre sub controlul Ucrainei

Republica Moldova îi va transfera Ucrainei terenul inclus în bucla fluvială Nișaliu situată în raza comunei Crocmaz (107,7 ha), sectorul șoselei Reni–Odesa situat în raza comunei Palanca cu o lungime de de 7,77 km, o lățime de 23 m și o suprafață de 18 ha, cu subsolul corespunzător, precum și părțile din moșia comunală situate la sud de șosea, anume Piscicola, Pășunea, Abdiv și Baibol (9,26 kmp), formând în total 10,5 kmp, în schimbul unui teritoriu corespunzător situat între comunele Giurgiulești din Republica Moldova și Reni din Ucraina, teritoriu comportând o porțiune de mal de-a lungul fluviului Dunărea...
Acest articol are peste 41 aprecieri, distribuiri și comentarii

Expert ucrainean // Gambit moldovenesc: Cum porturile ucrainene de pe Dunăre pot pierde traficul de mărfuri

În viitorul apropiat, Republica Moldova în colaborare cu Guvernul Ucrainean, planifică restabilirea sectorului de cale ferată Berezino - Basarabeasca. Acest sector, face parte din traseul Chișinău - Odesa, prin Sudul Basarabiei, ocolind regiunea Transnistreană a Republicii Moldova. Începând cu 2008, Guvernul Republicii Moldova a aprobat Strategiei infrastructurii transportului terestru pe anii 2008-2017 (HG nr. 85 din 01.02.2008) în care este reglementat și acest capitol. În continuare, vă prezint poziția directorului adjunct al portului Ismail, cel mai mare port al Ucrainei la Dunăre, asupra acestui subiect...
Acest articol are peste 104 aprecieri, distribuiri și comentarii

Bine ați venit la Punctul de trecere al frontierei de stat Palanca

Un nou punct de trecere a frontierei de stat, care va fi operat în comun, va fi construit, cu sprijinul Uniunii Europene, în satul Palanca, situat la frontiera de sud-est a Republicii Moldova, la aprox. 150 kilometri de Chișinău. Punctul de trecere a frontierei Palanca este conceput astfel încât să fie confortabil pentru persoanele care călătoresc atât în scopuri personale, cât și de afaceri, precum și pentru angajații Serviciului Vamal și Poliției de Frontieră a Republicii Moldova și Ucrainei. Se estimează că timpul necesar de trecere prin acest punct vamal se va micșora cu 20%...
Acest articol are peste 11 aprecieri, distribuiri și comentarii

Accident auto cu numere MD în apropiere de stațiunea Primorscoe din raionul Chilia (reg. Odesa, Ucraina, Sudul Basarabiei)

La 22 august 2017, pe traseul Spasca /Спасское - Chilia - Vâlcov / Вилкове din regiunea Odesa (Sudul Basarabiei, Ucraina), a avut loc un accident grav cu implicarea unui automobil înmatriculat în Republica Moldova. Conform portalului Basarabia Inform (bessarabiainform.com), se cunoaște co șoferul automobilului de model „Opel” cu numere înmatriculare emise de autoritățile Republicii Moldova, se deplasa în direcția stațiunii Primorscoe / Приморское (în trecut Jibrieni) din r. Chilia. Din circumstanțe necunoscute, a pierdut controlul volanului și a ieșit în afara traseului, ciocnindu-se de un pilon de electricitate...
Acest articol are peste 9 aprecieri, distribuiri și comentarii

(Foto) Traseul Basarabeasca – Arciz (UA): poligon petru testarea nervilor și automobilelor

Unicul drum din regiunea Odesa (Ex-regiunea Ismail, Sudul Basarabiei) ce face legătura traseului Odesa - Reni, prin raioanele Tatarbunar / Sarata, Arciz și Tarutino cu Republica Moldova (puntctele de trecere a frontierei Basarabeasca - Serpnevoe și Ceadâr-Lunga - Maloiaroslaveț) seamănă cu un teren de antrenament pentru tancuriю Vedeți și vesiunea în limba rusă: (Фото) Дорога Басарабяска (MD) – Арциз (UA): полигон и нервы для водителей Fotograful ziarului Curierul de Sud din reg. Odesa (Южный Курьер), parcurgând traseul, începând cu or...
Acest articol are peste 26 aprecieri, distribuiri și comentarii

(Фото) Дорога Басарабяска (MD) – Арциз (UA): полигон и нервы для водителей

Не трассой Одесса-Рени единой: дороги в Арцизском и Тарутинском районах напоминают танковый полигон Читайте на румынском: (Foto) Traseul Basarabeasca – Arciz (UA): poligon petru testarea nervilor și automobilelor Фотокорреспондент издания Южный Курьер, проехав по дороге от Арциза до Тарутино и далее, до границы с Молдовой, сделал вывод, что дороги в этом направлении больше похожи на танковый полигон. «Автодорога Т1627 от райцентра Арциз в Одесской области до молдавского поселка Басарабяска (Бессарабская), проходящая через поселки Веселый Кут (Париж), Красне, Тарутино, Подгорне (Кульм) и Серпневое (Лейпциг) больше похожа на танковый полигон, изрядно обработанный гусеницами многотонных машин и взрывами боеприпасов, чем на дорогу для обычных автомобилей», — отметил фотокор...
Acest articol are peste 157 aprecieri, distribuiri și comentarii

(Foto interbelic) Zatoka (Bugas), Лебедёвка / Lebediovca (stațiunea Bad Burnas) – litoralul interbelic basarabean.

Într-un articole pe Focus.ua: Затока не наша. Как выглядели курорты под Одессой в 1930-х годах (trad. Zatoka / Bugas nu este a noastră. Cum arătau stațiunile de lîngă Odesa în anii '30), este relatată viața interbelică în unele dintr-e cele mai populare stațiuni de la Marea Neagră. Stațiunile sunt foarte populate în rîndul moldovenilor. Dîn păcate, după 1944, Sudul Basarabiei, teritoriul pe care se localizează aceste stațiuni, face parte din regiunea Odesa. Ucraina
Acest articol are peste 268 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mărturii din Siberia de Gheață: Istoria Anei Borș din s. Condrătești, r. Ungheni, deportată de către regimul comunist în primu val de deportări – 13 iunie 1941

Operațiunea de deportare a Românilor din Basarabia și Bucovina de Nord a început în noaptea de 12 spre 13 iunie 1941 (ora 2.30) și a cuprins teritoriile anexate de URSS de la România în iunie 1940. Urmau să fie ridicate 32.423 persoane, dintre care 6.250 să fie arestate, iar restul 26.173 de persoane - deportate (inclusiv 5.033 persoane arestate și 14.542 persoane deportate din RSS Moldovenească). De obicei, o echipă formată din doi-trei militari înarmați și un lucrător al securității bătea la geamul casei, în plină noapte, luând prin surprindere gospodarii...
Acest articol are peste 132 aprecieri, distribuiri și comentarii