BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Religious

O vizită la Mănăstirea Franciscană din Șumuleu Ciuc

Miercurea Ciuc, județul HARGHITA –  În orașul Miercurea Ciuc se află una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Harghita. Este vorba despre Mănăstirea Franciscană, construită în anul 1804 în cartierul Șumuleu Ciuc.  Sunt pentru prima dată în Miercurea Ciuc și sunt foarte curios să descopăr principalele obiective turistice ale orașului. Nu cunosc foarte multe detalii despre specificul zonei și abia aștept să mă las suprins …
Acest articol are peste 10 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Mănăstirea Snagov

județul ILFOV –  La doi pași de București, în zona Snagovului, se află una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Ilfov. Este vorba despre Mănăstirea Snagov, un lăcaș aflat pe o insulă a lacului Snagov. Pe o suprafață mică de pământ, înconjurată de apele lacului Snagov, se află un lăcaș din perioada medievală. Insula este un adevăraț colț de rai, cu multă vegetație, flori …

O vizită la Mănăstirea Dryanovo

Dryanovo, BULGARIA –  Astăzi traversăm Dunărea pe la Giurgiu și mergem la bulgari să vizităm o frumoasă mănăstire. Este vorba despre Mănăstirea Dryanovo din regiunea Gabrovo, situată la doar 208 kilometri de București.  Mănăstirea se află într-o zonă absolut superbă. Înconjurată de stânci de dimenisuni uriașe, Mănăstirea Dryanovo atrage mii de turiști datorită cadrului natural deosebit. Locul te îndeamnă să-l vizitezi în fiecare weekend, doar …
Acest articol are peste 28 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la bisericile-surori din Orăștie

Orăștie, județul HUNEDOARA –  Am ajuns la Orăștie când liliacul era în floare. M-am plimbat câteva ore pe străzi și am văzut cele mai importante atracții turistice ale acestui oraș mic și cochet. Cel mai mult am pierdut vremea în centrul orașului, la frumoasele biserici în stil neogotic: Biserica evanghelică (luterană) și Biserica reformată. Cele două biserici din Orăștie sunt niște simboluri ale orașului. Situate în …
Acest articol are peste 13 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cea mai vizitată mănăstire din România

Silvașu de Sus, jud. HUNEDOARA –  Astăzim vă invit să mergem în Transilvania, la cea mai vizitată mănăstire din România. Este vorba despre Mănăstirea Prislop, un lăcaș din județul Hunedoara care adună mii de credincioși în fiecare zi. Așezată într-o poiană și înconjurată de dealuri și păduri, Mănăstirea Prislop se află în Țara Hațegului, în apropiere de localitatea Silvașu de Sus, județul Hunedoara. Construită în …
Acest articol are peste 27 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Mănăstirea Brâncoveanu

Sâmbăta de Sus, județul BRAȘOV –  Una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Brașov se află în comuna Sâmbăta de Sus. Este vorba despre Mănăstirea Sâmbăta, cunoscută și sub denumirea Mănăstirea Brâncoveanu.  Mănăstirea Brâncoveanu este un așezământ monahal de călugări din Sâmbăta de Sus și poartă hramul Adormirii Maicii Domnului. Se spune că la început a existat o biserică de lemn construită de Preda …
Acest articol are peste 17 aprecieri, distribuiri și comentarii

Biserica de gheață din Munții Făgăraș

Bâlea Lac, județul SIBIU –  Pe cei mai înalți munți din țară se construiește în fiecare an o biserică de gheață. Lăcașul este construit la o altitudine de 2040 de metri pe lacul glaciar Bâlea din Munții Făgăraș.  Pentru a vizita această biserică de gheață este necesar să urci cu telecabina deasupra munților Făgăraș, admirând spectaculosul drum Transfăgărășan acoperit de zăpadă. Biserica de gheață este …
Acest articol are peste 19 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mănăstirea rupestră Șinca Veche

Șinca Veche, jud. BRAȘOV –  Astăzi vom vizita una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Brașov. Este vorba despre Mănăstirea rupestră Șinca Veche, aflată sub Dealul Pleșu, la 45 km de Brașov și la 22 km de Făgăraș.  Când am ajuns la mănăstire a început să ningă. Am coborât din autocar și am luat-o pe o alee cu flori înghețate. În scurt timp am …
Acest articol are peste 32 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mănăstirea Curtea de Argeș

Curtea de Argeș –  Aici își duc odihna de veci toți regii României: Carol I, Ferdinand, Carol al II-lea și Mihai I.  Este vorba despre Mănăstirea Curtea de Argeș, construită de Neagoe Basarab în perioada anilor 1515 – 1517. Trecem pe lângă biserica episcopală, locul în care sunt înmormântați regii României. Intrăm în curtea mănăstirii. Înaintăm printre brazii înalți pe o alee cu pietriș. Grupul merge …
Acest articol are peste 21 aprecieri, distribuiri și comentarii

FOTO Așa cum nu ați mai văzut-o…

Cisnădioara, județul SIBIU –  Lumea s-a obișnuit să spună că este vorba despre o cetate, dar de fapt e o biserică fortificată. În localitatea Cisnădioara, pe vârful stâncos al celui mai înalt deal din zonă se înalță Biserica Sfântul Mihail, constuită spre sfârșitul secolului al XII-lea. Mergem și noi să o vizităm… Trebuie să ajungeți pe strada Cetății din Cisnădioara pentru că acolo se află …
Acest articol are peste 19 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mănăstirea Ciolanu

județul BUZĂU –  Astăzi mergem să vizităm una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Buzău. Este vorba despre Mănăstirea Ciolanu, un lăcaș aflat în imediata apropiere de Tabăra de sculptură Măgura.  Mănăstirea Ciolanu te surprinde încă de la intrare. O poartă maramureșeană de toată frumusețea bucură ochii enoriașilor. Sunt familii tinere cu copii, bătrâni, grupuri de elevi, cerșetori care intră în curtea primitoare a …
Acest articol are peste 51 aprecieri, distribuiri și comentarii

9 km prin Munții Buzăului

județul BUZĂU –  Mergem să străbatem potecile în Țara Luanei și să descoperim peisajele Munților Buzăului, să vizităm peșterile și schiturile, să bem apă din izvoarele naturale, să ne tragem sufletul pe o buturugă uscată și să ne bucurăm din plin de încă o toamnă în viața noastră.  Eram în Colți când un incident mai puțin fericit ne-a luat prin suprindere. Dar ce fel de excursie fără un …
Acest articol are peste 29 aprecieri, distribuiri și comentarii

Schitul Berca

Berca, jud. BUZĂU –  Astăzi vă invit într-o scurtă drumeție la Schitul Berca, situat la câteva sute de metri de localitatea Berca, județul Buzău. Am ajuns aici cu agenția Scorilo Travel Vacanțe.  Eram pe ultima uliță din localitatea Berca și ne îndreptam spre cel mai înalt deal din zonă. Soarele se retrăgea după munți, iar noi ne continuam traseul în șir indian. Am trecut pe lângă …
Acest articol are peste 32 aprecieri, distribuiri și comentarii

Hagia Sophia

Istanbul, TURCIA – Astăzi mergem să vizităm Hagia Sophia, unul dintre cele mai importante obiective turistice din Istanbul. Construită în perioada anilor 532 – 537, Hagia Sophia a fost considerată a opta minune a lumii antice târzii.  Un rând imens de oameni așteptau să intre în frumoasa bazilică. Am renunțat să stau la coadă și am ales să o admir cu aparatul de fotografiat din …