BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Odesa

Expert ucrainean // Gambit moldovenesc: Cum porturile ucrainene de pe Dunăre pot pierde traficul de mărfuri

În viitorul apropiat, Republica Moldova în colaborare cu Guvernul Ucrainean, planifică restabilirea sectorului de cale ferată Berezino - Basarabeasca. Acest sector, face parte din traseul Chișinău - Odesa, prin Sudul Basarabiei, ocolind regiunea Transnistreană a Republicii Moldova. Începând cu 2008, Guvernul Republicii Moldova a aprobat Strategiei infrastructurii transportului terestru pe anii 2008-2017 (HG nr. 85 din 01.02.2008) în care este reglementat și acest capitol. În continuare, vă prezint poziția directorului adjunct al portului Ismail, cel mai mare port al Ucrainei la Dunăre, asupra acestui subiect...
Acest articol are peste 68 aprecieri, distribuiri și comentarii

Foto, Video // Accident fatal pe traseul Odesa – Kuciurgan (Ucraina), cu implicarea unui motociclist din Republica Moldova

În prima zi de toamna, pe traseul Kuciurgan - Odesa (regiunea Odesa, Ucraina), un motociclist din Republica Moldova a fost implicat într-un accident fatal.
Acest articol are peste 24 aprecieri, distribuiri și comentarii

Istoricul Anatol Petrencu despre „eliberarea”, celebrată de Igor Dodon

Numai în raioanele Corneşti şi Ungheni au fost curăţate 105 ha de teren minat, pe care şi-au găsit moartea sau au fost răniţi 377 de persoane civile[1], basarabeni. Oamenii erau impuşi să se ia la braţ unul cu altul şi să meargă pe câmpul minat. Nenorociţii care călcau pe mine erau sau ucişi, sau grav răniţi. Ultimii au fost împuşcaţi de trupele NKVD, altfel spus – au fost „eliberaţi” de chinuri.
Acest articol are peste 130 aprecieri, distribuiri și comentarii

LIVE! Inaugurarea punctului comun moldo-ucrainean de trecere a frontierei de stat, „Cuciurgan-Pervomaisc”

Începând cu 17 iulie 2017, autoritățile vamale și de frontieră moldo-ucrainene demarează controlul în comun la punctul de trecere de pe segmentul central al frontierei dintre Republica Moldova și Ucraina Cuciurgan-Pervomaisс. Controlul în comun în PTFS Cuciurgan-Pervomaisс are menirea de a contribui la facilitarea traficului de mărfuri, unități de transport şi persoane, pentru a satisface interesele agenţilor economici, inclusiv, a întreprinzătorilor mici şi mijlocii, precum şi a persoanelor fizice din regiunea transnistreană...
Acest articol are peste 25 aprecieri, distribuiri și comentarii

Poze de epocă: Pod (urile) peste Prut la Ungheni.

Recent, am depistat în mediul virtual cîteva poze cu Podul ce leagă cele două maluri de Prut la Ungheni. În prima poză, al cărei autor germanul A. Wolkenberg, în prim plan este podul auto / pietonal, construit în secolul XIX pînă la construcția Calei ferate Tighina - Chișinău - Ungheni, distrus de în timpul celui de-al doilea război mondial
Acest articol are peste 318 aprecieri, distribuiri și comentarii

Тараклия – „Перла” българи в Молдова

Градът Тараклия се счита за "перла" на българското малцинство в Бесарабия. Това е най-големият град ,където живее българското малцинство, след Болград (17 400 жители, 8200 - българското малцинство),1991 г., рег. Одеса, Украйна
Acest articol are peste 46 aprecieri, distribuiri și comentarii

Taraclia – „perla” bulgarilor din Republica Moldova

Orașul Taraclia din regiune Sud a Republicii Moldova este considerat „perla” minorității bulgare din Basarabia. Este cea mai mare localitate populată prepoderent de minoritatea bulgară, urmat de or. Bolgrad ( 17.4 mii loc, 8.2 mii minoritate bulgară), după 1991, reg. Odesa, Ucraina.
Acest articol are peste 110 aprecieri, distribuiri și comentarii

Evoluţia reţelei feroviare pe teritoriul Basarabiei: Razdelinaia – Chișinău – Ungheni

Evoluţia reţelei feroviare pe teritoriul Basarabiei a pornit de la linia de cale ferată Balta—Odesa—Tiraspol. Partea integrantă a magistralei se constituia din secţiunile construite între staţiile Razdelinaia şi Kuciurgan şi tronsonul prelungit doi ani mai tîrziu (1865) Kuciurgan—Tiraspol. Anume în acea perioadă în cercurile de „vîrf” ale puterii demarează discuţii aprinse privind continuarea lucrărilor de construcţie a primei căi ferate pe teritoriul Basarabiei. S-a decis a se relua construcţia liniei deja existente pe traseul Odesa—Raz­delinaia—Tiraspol...
Acest articol are peste 3 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cum ar arăta Terra dacă toți ghețarii s-ar topi.

Gheaţa nu a mai lipsit de pe planeta noastră din Eocen, de acum 34 milioane de ani. Dacă o astfel de perioadă s-ar repeta, nivelul mării ar creşte cu 65 de metri, ţărmurile s-ar schimba şi o bună parte a lumii aşa cum o ştim acum ar fi sub apă. National Geographic a realizat o serie de hărţi ale lumii inundate.
Acest articol are peste 18 aprecieri, distribuiri și comentarii

Ion Coşcodan – un luptător şi după detenţie. Armata Neagră.

Valea Culei este o regiune care nu a beneficiat de „progresul” civilizaţiei sovietice, de aceea locuitorii raionului Ungheni, când vorbesc despre această zonă, o fac cu o anumită mândrie. Щdată ce calci în aceste sate, fiecare om trecut de prima tinereţe îţi povesteşte cu entuziasm de grupările militare care au luptat împotriva regimului sovietic. Astfel este şi istoria lui Ion Coşcodan, membru al Armatei Negre, basarabeanul care 25 de ani a fost în detenţie departe în GULAG (din 1951 pînă în 1975). Ion Coşcodan s-a născut la 21 septembrie 1929 în comuna Condrăteşti, plasa Corneşti, judeţul Bălţi, într-o familie de ţărani mijlocaşi...
Acest articol are peste 30 aprecieri, distribuiri și comentarii

Ce să faci când revine iubirea uitată?

Odessa este o iubire provincială, demult uitată. Știi, de parcă ai cunoscut cândva un oraș chipeș, sufletist, dar provincial. E aventuros, și știa să jongleze cu cuvinte, te alinta cu valuri și apă sărată, te orbea cu clădiri și străzi pavate. Ai crescut mare, te-ai mutat la Chișinău, te-ai obișnuit cu nuanța gri, ai văzut […]
Acest articol are peste 66 aprecieri, distribuiri și comentarii

Magie? 6 orașe în care să îți pui dorințe, când ajungi

Crezi sau nu crezi în vise și dorințe împlinite – e alegerea ta, însă ca un turist curios și activ nu pierzi nimic dacă-ți pui aceeași dorință (dacă nu s-a îndeplinit anterior)
Acest articol are peste 67 aprecieri, distribuiri și comentarii

Ucraina (conducerea) în viziunea ucr. Bogdan Proțișin (ukr. Процишин Богдан)

Odată cu scandalul #panamapampers, mai multe scheme frauduloase au ieșit la iveală în întreaga lume. Prin aceste caricaturi, artistul ucrainean - Процишин Богдан, vrea să arată lumii viziunea sa asupra conducerii actuale a Ucrainei + bonus (F.R).
Acest articol are peste 4 aprecieri, distribuiri și comentarii

Despre Air Moldova și ”Interes Național” promovat de jurnaliștii cu salarii din afară

Câteva cifre și date Ieri, 26 octombrie, a fost lansată cursa aeriană Chișinău-Odesa-Chișinău. Un Embraer E190 decolează de la Chișinău la 2:00 și aterizează la Odesa la 2:40. Înapoi se pornește la 5:30 și ajunge la 6:00. Exact la cursa de la 6:40 care zboară spre capitala rusă. Pe această cursă ieri au zburat 26 de oameni spre Odesa și […]
Acest articol are peste 21 aprecieri, distribuiri și comentarii

Rute noi de la Air Moldova: Chisinau – Odesa, Chisinau – Kiev

Începând de astăzi data de 26 octombrie 2015, compania aeriană Air Moldova oferă zboruri zilnice Chișinău – Kiev (Zhulyany) – Chișinău, Chișinău – Odesa – Chișinău. Biletele pot fi achiziționate online direct pe site-ul companiei aeriene www.airmoldova.md, dar și la agențiile...
Acest articol are peste 29 aprecieri, distribuiri și comentarii

Istoria bisericii “Sf. Ierarh Nicolae” din cartierul Dănuţeni, or. Ungheni

Din istoria bisericii Sf. Ierarh Nicolae din Dănuţeni    Acoperite cu paie şi stuf, iar mai târziu cu şindrilă, cu pereţi de lemn sau furci bătute cu lut, în cele mai dese cazuri lipsite de elementele reprezentative ale unui locaş de cult, bisericile săteşti concentrau în sine specificul cultural, istoric şi etnografic al Moldovei de odinioară. Retrospectiv, acestea constituie o […]
Acest articol are peste 1 aprecieri, distribuiri și comentarii

O lecție ce costă mai mult de 5 copeici...

E  o istorie mai veche, trăită de mine într-o zi de noiembrie, la un seminar la Odesa, cu câțiva ani în urmă - o istorie cu multe lecții...
Era un seminar la care au participat mai mult de 200 de persoane, dintre care  doar 6 moldoveni.  Eu am mers acolo cu un coleg de serviciu.
Istoria a început de la faptul ca mie tare mi-a plăcut masa de pe scena trainerului nostru. Mi-o imaginasem cum ar arăta ea la mine în casă, și câți oameni ar încăpea în jurul ei...
5ct2005a.jpg

- O poți avea pentru 5 copeici, îmi zice colegul meu.

Și aici s-a născut rămășagul...
Acest articol are peste 22 aprecieri, distribuiri și comentarii