BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Muzeu

Casa în care a locuit Petru cel Mare împreună cu soția sa, Ecaterina I

Tallinn, ESTONIA –  Astăzi vom vizita cel mai vechi muzeu din orașul Tallinn. Este vorba despre Casa-muzeu „Petru cel Mare”, aflată pe teritoriul parcului Kadriorg.  În cel mai mare parc din Tallinn se află casa în care a locuit țarul rus Petru cel Mare împreuna cu soția sa, Ecaterina I. Conacul este ascuns într-o zonă a parcului Kadriorg cu foarte mulți arbori înalți, marea majoritate …
Acest articol are peste 9 aprecieri, distribuiri și comentarii

Dragă Muzeu!

instagrammer-museum

Scrisoare deschisă muzeelor cu tot mai puțini vizitatori.

Dragă, Muzeu!

Știu că e greu. Timpurile se schimbă. Oamenii nu mai citesc și nu mai vin să te viziteze atât de des. Or, ca să fim sinceri, și atunci când te vizitam mai des era din obligație față de școală sau părinți. Mai înțeleg și faptul că în secolul XXI tu nu te simți bine. Ai probleme cu tehnologiile noi și ca să te schimbi, ai nevoie de bani și de angajați mult mai tineri. Dar sunt lucruri pe care le poți schimba chiar azi. Nu cred că ți-a spus cineva asta, dar cheia la inimioare teenageri-lor de azi este să devii instagramabil...
Acest articol are peste 82 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Muzeul Egiptean din Cairo

Cairo, EGIPT –  Dacă vreți să vedeți ce înseamnă cu adevărat istoria antică a unui popor, trebuie să mergeți neapărat la Muzeul Egiptean din Cairo, situat în celebra piață Tahrir. Înființat în anul 1902, muzeul are cea mai mare colecție din lume de antichități faraonice.  Eram vreo 30 de turiști români însoțiți de un ghid egiptean vorbitor de limba română. Am coborât cu toții din autocar …
Acest articol are peste 16 aprecieri, distribuiri și comentarii

Palatul parfumurilor tradiționale egiptene: esențele originale ale Cleopatrei și ale faraonului Tutankhamon

Cairo, EGIPT –  Astăzi vom vizita un loc surprinzător din capitala Egiptului. Este vorba despre Palatul Parfumurilor „1001 de nopți” din Cairo, o nouă atracție turistică ce ascunde toate secretele industriei de parfumerie egipteană.  Nu mă așteptam să am parte în Egipt de o astfel de experiență. Dar știți vorba aia: Socoteala de acasă, nu se potrivește cu cea din târg. După ce am vizitat piramidele și …
Acest articol are peste 15 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Muzeul Băncii Naționale a României

București –  Astăzi vă invit să vizităm cel mai valoros muzeu din România: Muzeul Băncii Naționale a României (BNR), aflat în inima Bucureștiului. Vom explora o lume a banilor de la începuturile omenirii până în zilele noastre. Excursia nu va dura mai mult de o oră, iar ceea ce veți vedea vă va surprinde foarte mult. În centrul vechi al Bucureștiului, într-o frumoasă clădire de pe …
Acest articol are peste 7 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cel mai frumos muzeu în aer liber din Bulgaria

Gabrovo, BULGARIA –  Pentru a cunoaște tradițiile și istoria Bulgariei trebuie să descoperiți viața rurală. Astăzi vă propun o vizită la cel mai frumos muzeu al satului din Bulgaria, aflat la doar 230 kilometri de București.  Este vorba despre Muzeul Etnografic în aer liber „Etar” din regiunea Gabrovo, deschis pe 7 septembrie 1963.  În inima Bulgariei, pe o suprafață de aproximativ 7 hectare, aproape de …
Acest articol are peste 64 aprecieri, distribuiri și comentarii

Muzeul Whitney lansează emoji-uri pentru iMessage în baza unor sculpturi

Artista Laura Owens, cunoscută în particular pentru picturile sale, a lansat de curând un set de 50 de emoji sculptate. Acestea pot fi văzute în muzeul Whitney, dar, pentru comoditate, au fost și digitalizate pentru iMessage. Fiecare versiune digitalizată este o sculptură din porțelan, replici ale emoji-urilor deja clasice create de Apple, astfel mixând arta […]
Acest articol are peste 3 aprecieri, distribuiri și comentarii

Peisaje idilice din Dumbrava Sibiului

SIBIU –  Dacă tot avem o iarnă primăvăratică vă propun să facem câteva plimbări scurte în Dumbrava Sibiului. Vom intra în cel mai mare muzeu în aer liber din Europa: Muzeul Civilizației Populare Tradiționale ASTRA, situat la doar 6,5 km de orașul Sibiu.  Ofertantă invitație în natură, nu-i așa? Astăzi ne vom pierde în cele 96 de hectare ale rezervației naturale „Dumbrava Sibiului”. Vom străbate …
Acest articol are peste 138 aprecieri, distribuiri și comentarii

Unde găsești cărți gratuite despre artă

Suntem sigure că printre noi avem mari amatori de arte plastice și, de cele mai multe ori, n-am ajuns ori nu ne putem permite să vedem cele mai mari muzee din lume. Dar așa se face că digitalizarea masivă ne permite să fim mai aproape de capodoperele marilor pictori, chiar și de la distanță. Se […]
Acest articol are peste 12 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Muzeul Chihlimbarului

Colți, județul BUZĂU –  Pe la muzee ați mai umblat, dar la unul dedicat chihlimbarului cu siguranță n-ați mai fost! Cu doar 3 lei ai ocazia să descoperi la Muzeul Chihlimbarului o colecție unică în țara noastră. Am ajuns aici cu agenția Scorilo Travel Vacanțe.  În localitatea Colți din județul Buzău se află unul dintre cele mai neobișnuite muzee din țară. Este vorba despre Colecția Muzeală Colți …
Acest articol are peste 60 aprecieri, distribuiri și comentarii

Travel Books: 3 destinații literare pe care să le vezi în Kiev

Ce atracții turistice căutați înainte de o călătorie? Eu mereu încerc să aflu cu ce scriitori se mândrește orașul în care merg și, dincolo de istorie și arhitectură, explorez un pic și partea lui literară. Firește, nu vei putea citi tot ce a fost scris despre destinația de vacanță, însă vei putea vizita locurile legate […]
Acest articol are peste 64 aprecieri, distribuiri și comentarii

Muzeul de Istorie și Etnografie din Ciuciuleni

Aflându-te în ținutul Hâncești și fiind pasionat de istorie și etnografie sau, pur și simplu, din curiozitate pentru istoria și cultura neamului nostru, e recomandabil să mergi la Muzeul de Istorie și Etnografie din Ciuciuleni. Unde e localizat? Muzeul de Istorie și Etnografie Ciuciuleni se află în satul Ciuciuleni din raionul Hîncești, pe traseul R44. […]
Acest articol are peste 9 aprecieri, distribuiri și comentarii

3 activități de weekend departe de ploaie (29 și 30 iulie, Dublin)

Ați fost săptămâna trecută la Grădina Zoologică să-l vedeți pe Stan, marele dinozaur? Dar cu tramvaiul v-ați plimbat prin Howth? Vezi: Dublin: 3 destinații de duminică pentru familii cu copii (23 iulie) Dacă nu, aveți tot timpul… More
Acest articol are peste 12 aprecieri, distribuiri și comentarii

DESCOPERĂ ȚINUTUL HÂNCEȘTI (II)/FOTO

…Continuu să fac notițe de călătorie în Infotrip-ul DESCOPERĂ ȚINUTUL HÂNCEȘTI. Urmează popasul la Muzeul de Etnografie și Istorie din Ciuciuleni. Constat din prima că este un loc în care aș sta mult timp pentru afla mai multe din paginile acestui impresionant sat din părțile Hânceștilor. În peste zece săli pot fi  admirate exponate de […]
Acest articol are peste 265 aprecieri, distribuiri și comentarii

Greenwich, Londra. Partea 4.

Nu țin minte dacă am mai spus-o, dar Londra mi-a plăcut. Cei drept tot timpul cît am stat, am avut parte de vreme frumoasă, fără un pic de ploaie. Presupun că vremea neobișnuit de caldă pentru acel timp, m-a influențat în sens pozitiv și mi-a lăsat o impresie bună. Nu sunt sigur că aș alege să … Continuă lectura
Acest articol are peste 20 aprecieri, distribuiri și comentarii

Ferraristi per Sempre – Muzeul Ferrari din Maranello

În postul precedent am scris despre cum a fost la Muzeul Enzo Ferrari în Modena, unde am admirat maşini marca Ferrari de la primele modele pînă la boliduri de Formula 1, motoare eviscerate şi clădirea futuristică care la sigur nu lasă pe nimeni indiferent. De aici mergem mai departe în Maranello, un orăşel micuţ aflat la 20 km … Continuarea
Acest articol are peste 21 aprecieri, distribuiri și comentarii

Acasă e muzeu

Casa mea e un muzeu Domnilor și Doamnelor. În muzeu e frig și mii de exponate. În casa mea eu sunt unicul, mai am un pin-up din timpul URSS – dar asta numai pentru că mi-i prea lene să îl arunc. Domnilor(și Doamnelor)la noapte vor fi -1 grade Celsius. Apa îngheață la temperatura asta, oamenii […]
Acest articol are peste 22 aprecieri, distribuiri și comentarii

Muzeul Enzo Ferrari din Modena

Toţi cei pasionaţi (şi nu prea) de lumea auto, în mod sigur aţi auzit despre legendarul constructor de maşini, Enzo Ferrari – o figură emblematică a lumii automobilistice care este şi fondatorul companiei cu acelaşi nume. Primul muzeu Ferrari a fost deschis în oraşul Maranello, tot acolo se află sediul companiei, uzina şi baza operaţională a echipei de … Continuarea
Acest articol are peste 40 aprecieri, distribuiri și comentarii

În muzeul satului Selemet

Festivalele sunt organizate la noi în țară, au farmecul lor, însă eu vă recomand să descoperiți și alte lucruri interesante de vizitat în traseu spre acestea. De exemplu, după ce am făcut câteva ture cu fetele la Festivalul iProsop în prima duminică din iunie, ne-am mai plimbat prin sat, unde am găsit muzeul satului Selemet.

Cred că am văzut unul dintre cele mai ample muzee din țară unde sunt expuse lucuri ce țin de agricultura, diverse mostre a tipurilor de sol, cereale, pe lângă prezentarea meșteșugurilor sau a tradițiilor locale...
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

OUL DE 14 METRI

Din primăvară, mai ales începând cu Săptămâna Patimilor, şi până la Crăciun, este unul din cele mai vizitate muzee din Ucraina. „Pysanka” (Muzeul Ouălor Încondeiate) se află la Kolomyia (Kolomâia), un oraş din Nord-Vestul ţării. De la Chişinău până la … Continuarea