BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

London

Pentru a doua oară la Winter Wonderland

Londra, MAREA BRITANIE –  Chiar dacă a trecut aproape o lună de când s-a închis Winter Wonderland, eu încă mai am în cap nebunia acelui Târg de Crăciun din Hyde Park. Am fost și în 2017, doar că anul trecut mi-a plăcut mult mai mult.  În fiecare an, în luna decembrie, cel mai mare parc din Londra găzduiește Winter Wonderland, un Târg de Crăciun care …
Acest articol are peste 11 aprecieri, distribuiri și comentarii

La plimbare pe străzile din Londra

Londra, MAREA BRITANIE –  Welcome to London! Astăzi ne vom plimba liniștiți pe străzile mai puțin aglomerate din Londra și vom simți pulsul real al metropolei britanice.  Îmi place foarte mult să mă pierd pe străzile londonezilor mai puțin cunoscute de turiști, acolo unde poți întâlni localnici veritabili și să descoperi locuri surprinzătoare. Londra merită descoperită la pas, pe distanțe lungi, fără ca să te …
Acest articol are peste 42 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cel mai spectaculos pod pietonal din Londra

Londra, MAREA BRITANIE – O altă experiență inedită în Londra este traversarea unui pod pietonal peste Tamisa care îți tremură la propriu sub picioare. Este vorba de Millennium Bridge sau Podul Mileniului, deschis publicului în anul 2000.  Evident că ai un nod în gât sau ți se duce inima-n călcâi când te gândești că acest pod nu e stabil 100%. Pot să spun că am avut …
Acest articol are peste 41 aprecieri, distribuiri și comentarii

10 lucruri de știut despre metroul londonez

Londra, MAREA BRITANIE –  Londonezii au metrou din anul 1863, fiind cea mai veche și complexă rețea de trenuri subterane din lume. La prima vedere, harta metroului din Londra te sperie pentru că numără 12 linii, 270 de stații și se întinde pe 420 de kilometri.  Numit de localnici Tube sau Underground, metroul din Londra este cea mai ușoară modalitatea de a călători prin oraș și …
Acest articol are peste 38 aprecieri, distribuiri și comentarii

Un parc memorial din Londra, dedicat eroilor din Primul Război Mondial

Londra, MAREA BRITANIE – Astăzi vă invit să mergem în cartierul Newbury Park din estul Londrei și să facem o plimbare într-un parc memorial dedicat eroilor din Primul Război Mondial, numit Ilford War Memorial Gardens.  Pentru a ajunge în acest parc trebuie să mergeți cu metroul, luând Central line până la stația Newbury Park. Cum ieșiți de la metrou o luați la dreapta pe bulevardul …
Acest articol are peste 15 aprecieri, distribuiri și comentarii

London Eye

Londra, MAREA BRITANIE – Dacă vrei să vezi Londra de sus și nu ai rău de înălțime, atunci îți recomand un tur panoramic în London Eye, situată pe malul sudic al Tamisei, la doi pași de Big Ben și Palatul Westminster. Pentru a descoperi măreția Londrei trebuie neapărat să fac un tur panoramic în London Eye. E singura posibilitate ca să ai la picioare cele …
Acest articol are peste 27 aprecieri, distribuiri și comentarii

Turnul Londrei

Londra, MAREA BRITANIE –  Una dintre cele mai vizitate atracții turistice din Londra este Palatul Regal și Cetatea Majestății Sale, denumit și Turnul Londrei, un castel istoric înscris în Patrimoniul Mondial Unesco din anul 1988.  Atunci când pleci să vizitezi un oraș te gândești că trebuie să nu ratezi anumite atracții turistice. Dacă ajungi la Londra trebuie să știi că Turnul Londrei și Tower Bridge …
Acest articol are peste 39 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cele mai frumoase poduri peste Tamisa

Londra, MAREA BRITANIE – Astăzi vom face o lungă plimbare pe malul Tamisei și vom admira cele mai frumoase poduri: Westminster, Millennium, Southwark, Blackfriars, London și Tower Bridge.  Perioada petrecută la Londra a fost una dintre cele mai neobișnuite experiențe pe care le-am avut în viața mea. Făceam drumuri prin Londra de dimineața până seara și nu se citea deloc oboseala pe fața noastră. Luam …
Acest articol are peste 50 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Catedrala Saint Paul din Londra

Londra, MAREA BRITANIE –  Pe colina Ludgate Hill din Londra se află cea mai mare biserică din capitală și a doua cea mai mare din țară, după Catedrala din Liverpool. Este vorba de Catedrala Saint Paul din Londra, construită în perioada 1675 – 1710.  Îmi doream foarte mult să ajung la Catedrala Saint Paul, considerată una dintre cele mai frumoase din Londra. Într-o dimineață, am luat …
Acest articol are peste 40 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cei mai înalți zgârie-nori din Londra

Londra, MAREA BRITANIE –  Pe malurile Tamisei se înalță aproape de nori cele mai frumoase clădiri din Londra. Turiștii pot urca în vârful aceștor zgârie-nori și să se bucure de vederi panoramice la înălțimi amețitoare.  Cei care au chef să facă lucruri nebunești trebuie să se urce cu liftul în vârful celor mai înalte clădiri din Londra. E o mare provocare dacă n-ați mai trăit-o, …
Acest articol are peste 21 aprecieri, distribuiri și comentarii

Când te prinde noaptea în Londra…

Londra, MAREA BRITANIE – Sunt pe străzile Londrei, plouă cu galeata, iar soarele și-a încheiat misiunea zilei în urmă cu o jumătate de ora. E o seară posomorâtă și mă plimb liniștit pe malul Tamisei, în apropiere de Palatul Westminster și Turnul cu Ceas (Big Ben). Chiar dacă e o vreme urâtă în Londra, străzile sunt aglomerate de turiști care nu se grăbesc să intre …
Acest articol are peste 14 aprecieri, distribuiri și comentarii

Galeria Hay’s din Londra

Londra, MAREA BRITANIE – În cartierul londonez  Southwark, pe malul sudic al râului Tamisa, între celebrele poduri London Bridge și Tower Bridge, se află o galerie foarte frumoasă care atrage tot mai mulți vizitatori. Este vorba de Galeria Hay’s, o zonă animată cu restaurante, cafenele, pub-uri, magazine de lux și comercianți cu amănuntul.  Londonezii iubesc să se plimbe pe malul Tamisei, să se aventureze în …
Acest articol are peste 23 aprecieri, distribuiri și comentarii

Abația Westminster din Londra

Londra, MAREA BRITANIE –  Aproape toate încoronările monarhilor englezi au avut loc în această abație și tot aici au fost îngropați majoritatea regilor și reginelor Marii Britanii. Este vorba de Abația Westminster sau Biserica Colegială Sfântul Petru din Londra, construită în stil gotic în secolul XI.  Înscrisă în Patrimoniul Mondial UNESCO, Biserica Colegială Sfântul Petru din Westminster, cunoscută sub numele de Abația Westminster, face parte din …
Acest articol are peste 31 aprecieri, distribuiri și comentarii

În această biserică își spunea rugăciunea enoriașul William Shakespeare

Londra, MAREA BRITANIE –  În Southwark, cartierul în care a locuit dramaturgul și poetul William Shakespeare, se află cea mai veche biserică gotică din Londra. Este vorba de Catedrala Southwark, fondată de saxoni în anul 606. În perioada când locuia în cartierul londonez Southwark, mai exact între anii 1599 – 1611, poetul și dramaturgul William Shakespeare vizita din când în când frumoasa biserică de pe malul Tamisei. …
Acest articol are peste 13 aprecieri, distribuiri și comentarii

Muzeul care îți spune povestea lumii în doar câteva ore

Londra, MAREA BRITANIE –  Când am fost la Londra mi-am zis că trebuie neapărat să ajung la British Museum, unul dintre cele mai vechi și mai mari muzee ale lumii, vizitat anual de peste 5 milioane de turiști. Și am ajuns acolo într-una din zile și pot să vă spun că am rămas de-a dreptul impresionat. Fiecare turist care ajunge la Londra își dorește să …
Acest articol are peste 26 aprecieri, distribuiri și comentarii

O plimbare pe lângă Palatul Westminster

Londra, MAREA BRITANIE –  Astăzi vom merge în centrul Londrei, pe malul râului Tamisa ca să descoperim un palat regal înscris în Patrimoniul Mondial UNESCO. Este vorba de Palatul Westminster, o capodoperă arhitecturală britanică care cucerește zeci de milioane de turiști în fiecare an.  Când am ajuns la Palatul Westminster deja vizitasem Palatul Buckingham și Parcul St. James, situat în imediata apropiere a reședinței regale …
Acest articol are peste 24 aprecieri, distribuiri și comentarii

De ce am revenit la Palatul Buckingham?

Londra, MAREA BRITANIE –  În toamna anului 2017 am fost la Palatul Buckingham, dar nu am văzut mare lucru pentru că era înghesuială. Ajunsesem pe la miezul zilei, atunci când avea loc schimbarea gărzii, iar întreaga zonă era plină cu turiști. În acest an însă, am avut ceva mai mult noroc pentru că am venit mai târziu și am reușit să mă plimb în voie câteva …
Acest articol are peste 63 aprecieri, distribuiri și comentarii

Un parc plin de păsări din inima Londrei

Londra, MAREA BRITANIE –  St. James este cel mai mare și cel mai vechi parc regal din capitala Marii Britanii, fiind situat în in inima Londrei. Cu o suprafață de peste 20 de hectare, parcul este înconjurat de trei palate regale: Buckingham, Westminster și St. James.  Cea mai mare parte a londonezilor ies la plimbare în Parcul St. James pentru a se bucura din plin …
Acest articol are peste 26 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mereu mi-am dorit să ajung la BBC

Londra, MAREA BRITANIE –  Nu credeam vreodată că voi ajunge în locul unde se transmit cele mai importante informații în întreaga lume. Este vorba de BBC sau British Broadcasting Corporation, una dintre cele mai mari companii de televiziune din lume, lansată la 1 ianuarie 1927.  În una din zile petrecute la Londra am fost la sediul televiziunii publice britanice. Am mers cu metroul până la …
Acest articol are peste 63 aprecieri, distribuiri și comentarii

Tower Bridge, bijuteria Tamisei

Londra, MAREA BRITANIE –  Astăzi vom traversa pe jos cel mai frumos pod peste râul Tamisa. Este vorba de Tower Bridge, una dintre cele mai importante atracții turistice ale Londrei, fiind construit în urmă cu 125 de ani.  În a treia zi de vacanță în Londra mi-am propus să văd Catedrala Saint Paul și frumoasele poduri peste Tamisa. Așa că am luat metroul până la …