BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

în Lumea Jocului

Activități tomnatice de făcut în natură cu Micii Exploratori

Pentru mine toamna este cel mai potrivit anotimp pentru descoperiri în natură. Când frunzele, castanele, ghindele, conurile, nucile, cad de pe ramurile copacilor, iarba capătă o altă culoare, soarele ne mângâie dimineața cu raze timide, apoi tot mai puternic, nu-mi doresc nimic altceva decât să-mi iau copiii de mână și să mergem în parc sau în pădure și să descoperim natura altfel. Sau când afară plouă, o mică plimbare printre stropii reci e tot de ce aș avea nevoie. Sau când, dupa ploaie, apar melcii, cad nucile din copac și frunzele picură stropiii rămași, mi se pare că trăiesc un vis...
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

Proiect creativ pentru copii: Insecte de vară din hârtie colorată

Copiii mei adoră să se joace cu hârtia colorată, să facă diverse proiecte și să povestească tuturor despre ceea ce au meșterit. Zilele trecute mi-au cerut activități cu hârtie colorată, iar eu nu am stat prea mult pe gânduri, am căutat inspirație pe Pinterest și le-am propus să confecționăm câteva insecte, dacă tot e vară și acestea sunt peste tot. Evident, ei au acceptat și fericiți am purces la meșterit.

Iată ce am confecționat și ce ne-a ieșit:

Felicitare cu fluture

Libelulă din hârtie și pai pentru suc
Acest articol are peste 0 aprecieri, distribuiri și comentarii

Lista noastră cu activități pentru luna ianuarie și februarie

Iarna nu se sfârșește odată cu trecerea sărbătorilor. Iarna e în toi, iar pentru a o petrece frumos, eu am întocmit o listă cu activități pe care să le fac cu copiii. În decembrie am avut un Advent Calendar, cu ajutorul căruia am reușit să facem câte una sau mai multe activități în fiecare zi, iar pentru perioada ce urmează, am realizat pur și simplu o listă, de care să mă conduc pentru a reuși să petrecem timp împeună. Prinși în treburile zilnice, deseori ajungem la concluzia că petrecem din ce în ce mai puțin timp unii cu alții, iar asta duce la deteriorarea relațiilor...
Acest articol are peste 11 aprecieri, distribuiri și comentarii

18 idei de activități creative cu castane

Septembrie e luna castanelor. E suficient să ieși la plimbare pe una din străzile Chișinăului și revii acasă cu o pungă plină ochi cu castane. Cu ajutorul acestora poți inventa o mulțime de jocuri pentru copil sau le poți depozita într-o cutie, pentru momentele când copilul se plictisește, iar tu vrei să-i oferi ceva inedit pentru joacă. Am adunat în acest articol mai multe idei de activități creative cu castane, potrivite atât copiilor mici, cât și celor mai mari.

Mergem la adunat castane
Pentru început, organizează o plimbare cu copilul...
Acest articol are peste 92 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cinci jocuri prin care putem încuraja empatia la copii

Empatia înseamnă „abilitatea de a te pune în papucii celuilalt, de a simți ceea ce simte celălalt și de a vedea lumea prin ochii celui de lângă tine”. La copii, empatia poate fi dezvoltată începând cu vârsta de un anișor, atunci când acesta deja recunoaște expresiile faciale și stările emoționale. Din păcate, chiar și la vârste mai mari, mulți copii ajung să nu fie empatici, ci mai degrabă egoiști în unele momente.

Deseori, atunci când între copiii mei apar conflicte, îi îndemn să se oprească un pic, să se liniștească și să încerce să simtă ceea ce simte celălalt...
Acest articol are peste 41 aprecieri, distribuiri și comentarii

Duminica în Familie Nr.7: Idei de activități pe care să le faci cu copilul de 27 august

În preajma Zilei Independenței Republicii Moldova, am hotărât să le propun copiilor mei mai multe activități, prin care să îi învăț diverse lucruri despre țara noastră. Evident, ei cunosc unele detalii, dar era nevoie de o lecție de istorie, iar luna august este cea mai potrivită pentru o astfel de lecție. În ajutor mi-au venit planșele din setul "Născut în Moldova" de la editura Dorința. Cu ajutorul lor am reușit să le povestesc mai multe copiilor mei și să îi învăț într-un mod interactiv diverse lucruri despre Republica Moldova...
Acest articol are peste 15 aprecieri, distribuiri și comentarii

Duminica în familie: să jucăm împreună X și 0 (tic-tac-toe)

Anul trecut am primit în dar jocul X și 0 făcut din lemn (numit și tic-tac-toe), considerat cel mai vechi joc pe hârtie din istorie. Copiii mei nu au înțeles cum să-l joace, astfel că l-am pus deoparte pentru când vor crește mai mari. În această vară însă l-au redescoperit, în varianta pe hârtie, și s-au jucat în casă câteva zile la rând. Mi-au propus apoi să ieșim afară, să-l joace și acolo. Astfel, am luat cu noi cretă colorată și am ieșit în curte. Am jucat și acolo până ne-am plictisit și nu am mai avut loc liber pe asfalt...
Acest articol are peste 24 aprecieri, distribuiri și comentarii

Activități pentru o seară de vară petrecută în sânul naturii

Nimic nu-i mai frumos decât să petrecem timpul împreună cu copiii. Fie că stăm în casă sau ieșim afară, întotdeauna pentru ei contează că noi, părinții, le suntem alături, că pot să alerge la noi și să ne spună despre fiecare descoperire sau să ne asculte minute în șir cum le povestim lucruri pe care le cunosc doar oamenii mari.

Dupa cum am mai spus, deviza noastră, mai ales pentru perioada caldă a anului, este „O oră la aer curat!”. De obicei, petrecem foarte mult timp afară. Ieșim dimineața la terenul de joacă din fața casei, mergem la biserică sau vizităm diverse locuri...
Acest articol are peste 18 aprecieri, distribuiri și comentarii

Duminica în familie: confecționăm animăluțe, păsări și insecte din hârtie

Pentru mine duminica a fost întotdeauna ziua de petrecut cu familia. De când eram mică, duminica mergeam în ospeție la bunica sau primeam noi oaspeți și toată ziua stăteam la masă, ne jucam, priveam filme, mâncam semințe. De când am copiii, duminica este ziua când mergem la biserică de dimineață, dupa care o petrecem în giugiuleli, somn, desene animate, plimbări și activități.

Timp de mai multe duminici am confecționat cu copiii diverse animăluțe din hârtie, ei fiind mari amatori de jocuri cu hârtia. Cui nu-i place oare să decupeze, să lipească, să rupă, iar la final să obțină o jucărie nouă...
Acest articol are peste 148 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cărțile „1000 de activități pentru copii isteți” – ideale pentru timpul liber (+CONCURS)

Copiii mei au de ceva timp o nouă pasiune – cărțile „1000 de activități pentru copii isteți” de la editura Girasol. Lucrează în fiecare zi în acestea, fapt ce îmi oferă și mie mai mult timp liber atunci când fac singuri activitățile sau petrecem timp calitativ, completându-le împreună. Sunt cărți potrivite atât pentru copiii de 3-4 ani, dar și pentru cei de 6-7 ani, care știu să citească și nu mai au nevoie de ajutorul părinților.

În aceste cărți copiii găsesc diverse însărcinări, pe care trebuie să le îndeplinească...
Acest articol are peste 159 aprecieri, distribuiri și comentarii

30+ idei de activități pentru o vară de neuitat la bunici

Vacanța de vară este cea mai potrivită pentru a-i lăsa pe cei mici la bunici, iar noi, părinții, să ne bucurăm de câteva zile de liniște și timp petrecut în doi. Eu nu-i pot lăsa singuri, căci Stelian are nevoie de supraveghere permanentă, astfel că merg și eu în sat, unde mă odihnesc împreună cu ei, dormim mult și profităm din plin de aerul curat și de fructele proaspete și savuroase. Pe lângă astea, mai facem și alte activități: hrănim boboceii, îi ducem la păscut iarbă verde, ne plimbăm prin sat, depănăm amintiri și creăm amintiri plăcute...
Acest articol are peste 113 aprecieri, distribuiri și comentarii

Minu Busy Box – materiale educative pentru copii minunați cu părinți ocupați. Iată UNDE le găsești!

Pe Anca Munteanu o știam de pe rețelele de socializare, ea fiind Duola Postpartum în Cluj și creatoare de materiale educative pentru copii minunați cu părinți ocupați. Când îi vedeam postările, mă umpleam de energie și, recunosc, deseori m-am inspirat din activitățile propuse de ea, căci absolut toate sunt pe placul celor mici.

În această primăvară, în timpul vizitei noastre la Cluj, am avut ocazia să o cunosc în realitate și am descoperit o persoană gingașă, calmă și caldă. Le-a dăruit copiilor mei câte o carte marca Minu Busy Box, iar ei se joacă zilnic cu ele...
Acest articol are peste 26 aprecieri, distribuiri și comentarii

Pictăm cu degețelele puf de păpădie

De când au apărut păpădiile, mai ales dupa ce s-a scuturat floarea și a rămas puful, copiii mei gonesc spre orice lan în care le văd. Le rup fericiți și le suflă puful, ghicind dacă va fi babă sau moșneag. Fix ca noi, în copilărie!

Dupa ce am făcut diverse jocuri cu păpădii, m-am gândit să le propun o activitate cu puf de păpădie. Nu a fost nevoie să rupem plantele, ci doar să le pictăm cu degețelele. Zău că mi-a plăcut și mie să fiu pentru puțin timp pictoriță!

Materiale necesare
  • Foaie de culoare albastră
  • Acuarele și guașă de culoare albastră
  • O pensulă
  • Degețele și dorința de a desena...
Acest articol are peste 45 aprecieri, distribuiri și comentarii

Jocuri și activități de făcut în timpul unei călătorii cu trenul

Anul trecut am călătorit pentru prima dată cu trenul, împreună cu copiii. A fost o experiență interesantă, dar stresantă, căci nu știam cum vor rezista la un drum de aproape 4 ore. Anul acesta, echipați cu cele necesare și bine pregătiți, am mers într-o nouă aventură, de data aceasta mult-mult-mult mai interesantă.

E super-frumos să călătorești cu trenul având copiii mari, iar pentru noi a fost un exercițiu de pregătire, căci urmează să mergem în câteva călătorii lungi, tot cu trenul: Chișinău – Moscova, Chișinău – Sankt-Petersburg...
Acest articol are peste 115 aprecieri, distribuiri și comentarii

Învățăm totul despre familia felinelor (Jocuri + Recomandare de carte)

Fiecărui copil îi plac pisicile și ori de câte ori le văd, mulți dintre ei, cu greu se abțin să nu le mângâie. Pisicile sunt animale extraordinare, afectuoase, prietenoase și nostime. Acestea fac parte din marea familie a felinelor, care cuprinde aproximativ 38 de specii, de la cele mari, cum sunt tigrii și leii, la pisicile noastre de companie.

Pentru că și copiii mei adoră pisicile, am hotărât să le fac cunoștință mai detaliat cu familia acestora. Astfel, le-am citit despre ele, dar am și făcut multe activități, care să-i ajute să le cunoască mai bine și să le îndrăgească și mai mult...
Acest articol are peste 3 aprecieri, distribuiri și comentarii

Idei de activități și jocuri de 1 mai

Mare bucurie pe capul copiilor și al părinților, care au o mini-vacanță și concediu de 4 zile, cu ocazia sărbătorii de 1 mai. Noi nu suntem angajați la stat pentru a avea concediu, dar tot ne bucurăm că Cecilia nu va merge la grădiniță și vom petrece mai mult timp împreună. Vom avea parte de 4 zile pline de activități, joc, cărți, plimbare și voie bună.

Dacă încă nu ți-ai făcut planuri pentru această mini-vacanță, eu îți vin în ajutor și îți propun câteva idei de jocuri și activități pe care să le faci cu întreaga familie...
Acest articol are peste 49 aprecieri, distribuiri și comentarii

OMUL harnic din ce crește? Din COPILUL ce muncește! (VIDEO)

Ai discutat vreodată cu copiii tăi despre importanța plantării copacilor și ocrotirii naturii? Niciodată nu e prea târziu, iar în ajutor îți pot veni diversele cărți scrise la acest subiect, pe înțelesul celor mici, dar și activitățile educative. Toate acestea sunt însă egale cu zero dacă nu oferi propriul exemplu. Dacă tu vei rupe copacii, vei arunca pe stradă hârtii sau alte resturi, să nu aștepți ca micuții tăi să se comporte altfel...

În timpul vacanței de Paște am mers cu copiii în sat, la bunici. Acolo am făcut ordine în ogradă și grădină, am udat împreună florile și copacii, iar bunelu a pregătit doi puieți de zarzăr, pe care Cecilia și Stelian i-au plantat cu mare entuziasm...
Acest articol are peste 7 aprecieri, distribuiri și comentarii

5 jocuri cu păpădii + poezie și ghicitoare

Ador primăvara pentru multitudinea de culori și pentru frumusețea sa nemărginită. Primăvara e despre liliac, lalele, narcise, lăcrămioare, bujori și păpădii. Mai ales despre păpădii, aceste bucăți de soare, care ne bucură ochiul în fiecare an, începând cu luna aprilie.

Când am fost în sat la părinții mei, în vacanța de Paște, Cecilia și Stelian au cules câte un buchet de păpădii pentru bunica și bunelu, dupa care au făcut cu ele diverse jocuri.

Dans cu păpădii
Cecilia și-a amintit cântecul „Păpădie”, l-a cântat și a dansat prin ograda bunicilor cu buchețelul de păpădii...
Acest articol are peste 47 aprecieri, distribuiri și comentarii

Activități pentru copii: Porumbelul – simbolul Păcii

Anual, pe data de 21 septembrie, este sărbătorită Ziua Internațională a Păcii. Aceasta este dedicată păcii, dar în special absenței violenței și a războiului. Eu cred că noi ar trebui să ne bucurăm zilnic că avem parte de pace, că ne putem crește în liniște copiii și putem trăi fiecare clipă așa cum ne-o dorim.

Simbolul păcii este porumbelul cu ramură de măslin în cioc. Acesta reprezintă pasărea aducătoare de vești bune (povestea biblică a potopului lui Noe), pasărea speranței, armoniei, purității, prieteniei, dragostei...
Acest articol are peste 71 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cărți cu jocuri și activități interesante pentru copii și părinți

Deseori sunt întrebată de mămici de unde mă inspir pentru diversele jocuri și activități pe care le fac cu copiii mei și despre care scriu uneori pe blog. Ei bine, de multe ori chiar Cecilia și Stelian îmi sunt sursa de inspirație și mai ales acum, când sunt mai mărișori, vin cu diverse propuneri de jocuri inventate de ei. Totuși, sunt zile când ne cam părăsește inspirația și atunci ne vin în ajutor cărțile cu jocuri și activități pe care le avem în biblioteca familiei. Multe dintre acestea fie le-am cumpărat noi, fie le-au primit în dar...