BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Din Inimă Branduri Din Moldova

TOP 45 CADOURI DE CRĂCIUN, PRODUSE DE AI NOȘTRI

Consumați local. Este o tendință mondială de sensibilizare a oamenilor asupra alegerilor pe care le fac ei cu diverse ocazii și impactul pe care îl au aceste alegeri asupra comunității din care fac parte. Consumul local are o multitudine de beneficii: contribuie la menținerea locurilor de muncă, contribuie la crearea locurilor de muncă, împiedică migrația oamenilor, contribue la creșterea economică, la plata impozitelor și a taxelor, are un imopct pozitiv asupra sănătății oamenilor, legăturii lor emoționanle cu țara și conaționalii săi, contribue la protecția mediului înconjurător și la creșterea concurenței, respectiv la creșterea calității...
Acest articol are peste 1375 aprecieri, distribuiri și comentarii

PETRU BODAREV: ”CRISTINA” MI-A ÎMPLINIT VISUL DE A-MI DESCHIDE O FABRICĂ

În cadrul proiectului #OameniDinInimă am discutat cu Petru Bodarev, fondatorul brandului „Cristina”, care a construit cea mai mare și cea mai modernă fabrică pentru producerea încălțămintei din Moldova, . Foarte energic pentru vârsta lui, Petru a început, cu voce tare, cu încredere și emotiv, să ne spună povestea lui, despre un băiat mic și slăbuț născut la nordul Moldovei, care a devenit om mare în capitală.  La începutul anilor ‘50, în satul Ruseni din raionul Edineț, într-o familie de țărani simpli s-a născut Petru Bodarev...
Acest articol are peste 286 aprecieri, distribuiri și comentarii

HERMINA – CĂLDURA PE CARE O NAȘTE PRIETENIA

Sergiu și Rustam sunt prieteni din adolescență. Ambii au revenit în Moldova din Romania, unde și-au făcut studiile și au muncit. Având o experiență de peste 6 ani în domeniul producției de tricotaje, au decis să se aventureze în Moldova în pornirea unei producții proprii de articole tricotate, care să fie de calitate bună și la  prețuri mai “democratice”, ca pentru buzunarele moldovenilor. În acea perioadă, cea mai mare parte a tricotajului din Moldova se importa, era destul de scump și deseori de o calitate foarte redusă...
Acest articol are peste 520 aprecieri, distribuiri și comentarii

STELA ȚIMBALIST: AM RENUNȚAT LA PEDAGOGIE PENTRU AFACEREA CU ÎNCĂLȚĂMINTEA ”HÂNCU”

Deși activează de 20 de ani la Chișinău, fabrica de încălțăminte „HÎNCU” este un nume mai puțin cunoscut. În cadrul proiectului #OameniDinInimă,  vrem să o cunoașteți pe managerul acesteia, Stela Țîmbalist. Istoria creării brandului „Hîncu” este similară cu poveștile multor mărci apărute în anii ‘90, pe valul deficitului. Dar o diferență semnificativă este că, și în prezent, când piața este suprasaturată, pantofii „Hîncu” sunt la mare căutare. Stela s-a născut într-o familie de muncitori, mama era croitoreasă la „Zorile”, iar tata era sudor de profesie...
Acest articol are peste 656 aprecieri, distribuiri și comentarii

CHIAR ȘI ARMANI ÎȘI COS COSTUMELE LA ”IONEL”

Legendara fabrică „Ionel” din Chișinău a fost fondată imediat după război II mondial,  în 1945. Pe atunci activitatea principală a întreprinderii numită „Fabrica de confecții nr. 1” era coaserea jachetelor matlasate de bumbac, iar acum cartea de vizită a companiei „Ionel” sunt costumele elegante bărbătești. În cadrul proiectului „Oameni Din Inimă” am ajuns la fabrică pentru a o cunoaște pe cea care reușește să conducă cea mai longevivă și mai mare întreprindere din industria ușoară a Moldovei – directoarea Tamara Luchian, care lucrează aici de 44 de ani...
Acest articol are peste 28 aprecieri, distribuiri și comentarii

NATALIA MELNIC – ROCHIILE SEKANA, ALEGEREA PRIMEI DOAMNE

În seria de articole „Oameni din inimă” vorbim despre cei care stau în spatele celor mai cunoscute branduri locale ale industriei ușoare. „Sekana” este un nume cunoscut printre femeile care, în virtutea profesiei, trebuie să poarte ținute clasice, dar care, în același timp, nu vor să se conformeze cu rutina. Femeia de afaceri cu bun gust – pentru ea a creat acest brand Natalia Melnic, designerul „Sekana”. Natalia s-a născut acum 50 de ani, la Comrat, într-o familie de vinificatori celebri.  „După horoscop sunt Capricorn și Cal – muncesc mult și nu obosesc...
Acest articol are peste 1009 aprecieri, distribuiri și comentarii

ECATERINA PASCENCO –  FEMEIA CARE NE ÎNCALȚĂ CU BUN GUST

Am încălțat sandalele din piele oranj, cu talpă groasă, de culoare albă și am făcut câțiva pași în ele. Sunt perfecte, ușoare, comode, din piele moale, gata să-ți îmbărțișeze piciorul și să rămână pe el cât mai mult timp. Am încercat și o pereche de balerini. Sunt minunați. Apoi, o pereche de ghete. Din nou, aceeași senzație. Încălțăminte foarte comodă și modele rupte din revistele de modă, iar prețurile – incredibil de accesibile! Olsa Shoes este noua mea descoperire plăcută printre brandurile locale. Gata! În Moldova te poți încălța comod, modern și accesibil...
Acest articol are peste 411 aprecieri, distribuiri și comentarii

NATALIA ȘI INA PÂNZARU: ROCHIILE  DI VERO DEVIN VEDETE, ODATĂ CU CELE CARE LE POARTĂ

FEMEILE CARE ÎMBRACĂ FEMEI Această istorie este despre femeile care ajută alte femei să îmbrace pe ele eleganță și rafinament pentru ocaziile speciale din viața lor. Cum v-am obișnuit probabil, și această istorie va fi despre o familie din Moldova, care la un moment dat a decis să se aventureze în industria ușoară cu o afacere. Divero este unul din foarte puținele branduri locale  care creează ținute spectaculoase, de prințese și regine, pentru femeile din Moldova, care urmează să aibă un eveniment important, fie că e vorba de nuntă, recepție sau aniversare...
Acest articol are peste 318 aprecieri, distribuiri și comentarii

EVEGHENI HUDOROJCOV: „ÎN MODĂ ESTE IMPORTANT SĂ INTRI PE UȘA CORECTĂ”

Evgheni Hudorojcov, designerul și autorul brandului „EHO ”, s-a născut în 89, iar la  26 de ani distanță numele lui este bine cunoscut elitei din capitală, iar doamnele pasionate de fashion așteaptă cu nerăbdare momentul în care, la cea mai mare prezentare de modă locală „Din inimă”, va apărea colecția designerului lor favorit.  Hudorojcov este specializat în crearea rochiilor de seară de lux. Hainele lui sunt preferate de multe vedete locale, soții de diplomați și reprezentanți ai organizațiilor internaționale...
Acest articol are peste 156 aprecieri, distribuiri și comentarii

OLGA ȘI VASILE CEBAN: ”RAVETTI” ESTE CEL DE-AL TREILEA COPIL AL NOSTRU

Cu susținerea USAID continuăm seria de articole #OAMENIDININIMA în care povestim despre oamenii din spatele brandurilor autohtone de haine, încălțăminte și accesorii. Astăzi îi vom cunoaște pe Olga și Vasilii Ceban, creatorii primului și singurului brand din Republica Moldova care produce lenjerie de corp pentru femei – „Ravetti”.  Sunt împreună de aproape 30 de ani. Au crescut două fiice, iar brandul „Ravetti” este pentru ei un „al treilea copil”.Olga s-a născut la Chișinău în familia academicianului Vladimir Arnautov, fizician și matematician...
Acest articol are peste 184 aprecieri, distribuiri și comentarii

VITALIE BURLACU: ”ȘI ACASĂ, ÎN MOLDOVA, SE POT ÎMPLINI VISELE”

MAROCHINĂRIE MADE IN MOLDOVA Deși ne cunoaștem de mai mulți ani și m-a invitat de nenumărate ori în împărăția sa de piele, abia când ne-am propus să cunoaștem oamenii din spatele brandurilor din Moldova, am ajuns în atelier la Vitalie Burlacu. Pentru început, am dat de un magazin în care o geantă din piele roșcată m-a făcut să uit de toate gențile pe care le mai am acasă. Am remarcat că întregul sortiment al brandului a devenit foarte ademenitor. Apoi am intrat într-un alt magazin, unde simți că ai putea să-ți pierzi cumpătul în fața sutelor de piei, frumos aranjate pe culori și unde fiecare din ele devine imediat în imaginație o centură nouă, o poșetă sau un portmoneu...
Acest articol are peste 1173 aprecieri, distribuiri și comentarii

SVETLANA SÂRGHI DESPRE VISTLINE: SUNT UN OM FERICIT PENTRU CĂ HOBBY-UL MEU ESTE MUNCA

AFACERE DE FAMILIE Continuăm să descoperim azi #OAMENIDININIMĂ, pe cei care înfruntă frică și scepticismul pentru a dezvolta afaceri în Moldova. „Vistline”, cel mai cunoscut brand local de paltoane, este afacerea de familie a Svetlanei și a lui Vadim Sîrghi. Svetlana aduce feminitate, creativitate și crearea unei atmosfere motivante pentru întreaga echipă, iar Vadim vine cu strategia, managementul și inovațiile. Cei doi sunt împreună de 25 de ani, 20 dintre care i-au dedicat drumului anevoios spre afacerea proprie...
Acest articol are peste 142 aprecieri, distribuiri și comentarii

SVETLANA SÂRGHI DESPRE VISTLINE: SUNT UN OM FERICIT PENTRU CĂ HOBBY-UL MEU ESTE MUNCA

AFACERE DE FAMILIE Continuăm să descoperim azi #OAMENIDININIMĂ, pe cei care înfruntă frică și scepticismul pentru a dezvolta afaceri în Moldova. „Vistline”, cel mai cunoscut brand local de paltoane, este afacerea de familie a Svetlanei și a lui Vadim Sîrghi. Svetlana aduce feminitate, creativitate și crearea unei atmosfere motivante pentru întreaga echipă, iar Vadim vine cu strategia, managementul și inovațiile. Cei doi sunt împreună de 25 de ani, 20 dintre care i-au dedicat drumului anevoios spre afacerea proprie...
Acest articol are peste 142 aprecieri, distribuiri și comentarii

SOȚII VINTEA DESPRE MAXIKIDS: „TOTUL A PORNIT DE LA O CĂCIULĂ DE MOȘ CRĂCIUN”

FAMILII DE MOLDOVENI HARNICI Ceea ce mă încântă să descopăr în cadrul campaniei OAMENI DIN INIMĂ este că majoritatea brandurilor locale de îmbrăcăminte există doar datorită unor familii concrete. Acestea își dedică întreaga existență unui vis și astfel contribuie la dezvoltarea unei industrii locale de textile. Pe soții Zinaida și Vasile Vintea i-am cunoscut ușor emoționați de atenția echipei noastre. Am văzut în fața mea 2 oameni care muncesc foarte mult, poate prea mult, și fac niște sacrificii uimitoare de dragul afacerii lor...
Acest articol are peste 975 aprecieri, distribuiri și comentarii

ANA POPOVA: I-AM PROMIS LUI TATA SĂ-I FAC CUNOSCUT NUMELE ÎN LUMEA ÎNTREAGĂ

 DE CE OAMENI DIN INIMĂ Să porți haine de la un brand sau altul este o opțiune legată de gust și portofel. Să alegi un brand local pentru că îți place și vrei să-i susții pe oamenii care muncesc în spatele lui, este deja o atitudine socială. Prin campania OAMENIDININIMĂ vreau să descoperim împreună pe oamenii din spatele brandurilor de haine create în Moldova. Și, totodată, să găsim motive pentru a-i îndrăgi și a vrea să-i încurajăm să continuie ce au început. Cu unii dintre ei veți descoperi că aveți viziuni, slăbiciuni sau pasiuni comune...
Acest articol are peste 351 aprecieri, distribuiri și comentarii