BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Calea Ferată

Poze: Municipiul Ungheni în perioada sovietică!

Stimați Ungheneni și oaspeți ai municipiului! În continuare, Vă prezint 15 poze cu Poarta de Vest a Republicii Moldova din perioada Uniunii Sovietice! 1.  Biserica Alexandru Nevski 2. Gara Internațională 3. Colegiul de Medicină Ungheni, refugiat în timpul Războiului Moldo –...
Acest articol are peste 290 aprecieri, distribuiri și comentarii

Poze de epocă: Pod (urile) peste Prut la Ungheni.

Recent, am depistat în mediul virtual cîteva poze cu Podul ce leagă cele două maluri de Prut la Ungheni. În prima poză, al cărei autor germanul A. Wolkenberg, în prim plan este podul auto / pietonal, construit în secolul XIX pînă la construcția Calei ferate Tighina - Chișinău - Ungheni, distrus de în timpul celui de-al doilea război mondial
Acest articol are peste 345 aprecieri, distribuiri și comentarii

Evoluţia reţelei feroviare pe teritoriul Basarabiei: Razdelinaia – Chișinău – Ungheni

Evoluţia reţelei feroviare pe teritoriul Basarabiei a pornit de la linia de cale ferată Balta—Odesa—Tiraspol. Partea integrantă a magistralei se constituia din secţiunile construite între staţiile Razdelinaia şi Kuciurgan şi tronsonul prelungit doi ani mai tîrziu (1865) Kuciurgan—Tiraspol. Anume în acea perioadă în cercurile de „vîrf” ale puterii demarează discuţii aprinse privind continuarea lucrărilor de construcţie a primei căi ferate pe teritoriul Basarabiei. S-a decis a se relua construcţia liniei deja existente pe traseul Odesa—Raz­delinaia—Tiraspol...
Acest articol are peste 3 aprecieri, distribuiri și comentarii