BlogOGO.MD Experiența blogging-ului moldovenesc

Buzau

Aici s-a descoperit „Cloșca cu puii de aur”

Pietroasele, județul BUZĂU –  În această zonă s-a descoperit cel mai important tezaur al României. Este vorba despre Tezaurul de la Pietroasele, cunoscut și sub numele popular de „Cloșca cu puii de aur”. În primăvara anului 1837, doi țărani din zona Buzăului au descoperit o comoară impresioantă pe Dealul Istrița. Țăranii au dat peste un important tezaur alcătuit din 22 de piese lucrate în aur și împodobite …
Acest articol are peste 85 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cei mai impresionanți vulcani din România

județul BUZĂU –  Cunoscuți sub diferite denumiri, de „fierbători”, „bolboroase”, „ochiuri de gloduri” sau „pâcle”, Vulcanii Noroioși din județul Buzău sunt unici în lume. Vulcanii se află pe raza comunelor Berca și Scorțoasa, la o distanță de 35 km de orașul Buzău.  Cei mai cunoscuți vulcani din România sunt la Buzău. Este vorba despre Vulcanii Noroioși, o zonă cu peisaje absolut spectaculoase pe care trebuie …
Acest articol are peste 50 aprecieri, distribuiri și comentarii

Mănăstirea Ciolanu

județul BUZĂU –  Astăzi mergem să vizităm una dintre cele mai frumoase mănăstiri din județul Buzău. Este vorba despre Mănăstirea Ciolanu, un lăcaș aflat în imediata apropiere de Tabăra de sculptură Măgura.  Mănăstirea Ciolanu te surprinde încă de la intrare. O poartă maramureșeană de toată frumusețea bucură ochii enoriașilor. Sunt familii tinere cu copii, bătrâni, grupuri de elevi, cerșetori care intră în curtea primitoare a …
Acest articol are peste 58 aprecieri, distribuiri și comentarii

O vizită la Muzeul Chihlimbarului

Colți, județul BUZĂU –  Pe la muzee ați mai umblat, dar la unul dedicat chihlimbarului cu siguranță n-ați mai fost! Cu doar 3 lei ai ocazia să descoperi la Muzeul Chihlimbarului o colecție unică în țara noastră. Am ajuns aici cu agenția Scorilo Travel Vacanțe.  În localitatea Colți din județul Buzău se află unul dintre cele mai neobișnuite muzee din țară. Este vorba despre Colecția Muzeală Colți …
Acest articol are peste 60 aprecieri, distribuiri și comentarii

Tabăra de sculptură Măgura

județul BUZĂU – Acest loc a apărut pentru a marca 16 secole de la prima atestare documentară a orașului Buzău. Este vorba despre Tabără de sculptură Măgura, o colecție impresionantă de 256 de lucrări din piatră realizată de 163 de sculptori timp de 16 ani.  Am ajuns la Tabăra de sculptură Măgura cu agenția Scorilo Travel Vacanțe. La prima vedere pare un muzeu în aer …
Acest articol are peste 48 aprecieri, distribuiri și comentarii

9 km prin Munții Buzăului

județul BUZĂU –  Mergem să străbatem potecile în Țara Luanei și să descoperim peisajele Munților Buzăului, să vizităm peșterile și schiturile, să bem apă din izvoarele naturale, să ne tragem sufletul pe o buturugă uscată și să ne bucurăm din plin de încă o toamnă în viața noastră.  Eram în Colți când un incident mai puțin fericit ne-a luat prin suprindere. Dar ce fel de excursie fără un …
Acest articol are peste 37 aprecieri, distribuiri și comentarii

Schitul Berca

Berca, jud. BUZĂU –  Astăzi vă invit într-o scurtă drumeție la Schitul Berca, situat la câteva sute de metri de localitatea Berca, județul Buzău. Am ajuns aici cu agenția Scorilo Travel Vacanțe.  Eram pe ultima uliță din localitatea Berca și ne îndreptam spre cel mai înalt deal din zonă. Soarele se retrăgea după munți, iar noi ne continuam traseul în șir indian. Am trecut pe lângă …
Acest articol are peste 39 aprecieri, distribuiri și comentarii

Crama Pietroasa

Pietroasele, jud. BUZĂU – Am fost la Crama Pietroasa, locul unde „inima noastra de piatră s-a schimbat într-o inimă de inimă”, spunea Nichita Stănescu. Crama se află în localitatea Pietroasele, la o distanță de 100 de kilometri de București.  Cu toții știm că acum tendința în turism este experiența. E foarte important să te integrezi în specificul unei zone și să simți din plin energia locurilor. …
Acest articol are peste 134 aprecieri, distribuiri și comentarii

Cazare la 4 margarete pe Valea Buzăului

Berca, jud. BUZĂU –  Câteva zile am dormit la „Casa Matei”, singura pensiune de patru margarete din întreaga zonă turistică de pe Valea Buzăului. Situată în localitatea Berca, pe malul râului Buzău, pensiunea „Casa Matei” se află la o distanță de 16 km de orașul Buzău.  În ziua în care România devenea membră a Uniunii Europene, pensiunea „Casa Matei” își deschidea porțile turiștilor. După 10 ani …
Acest articol are peste 20 aprecieri, distribuiri și comentarii

Hai cu mine într-o aventură prin Munții Buzăului! – Scorilo Travel Vacanțe

Buzău, ROMÂNIA –  Nu ai cum să ratezi o asemenea experiență. Voi merge în munții Buzăului în perioada 20-22 octombrie împreună cu agenția Scorilo Travel Vacanțe. Tot ce trebuie să faci e să-ți plătești repede vacanța și să mergi cu noi.  Stai liniștit că excursia nu va fi în timpul săptămânii, ci în weekend. Un alt motiv ca să mergi este faptul că această scurtă …

Grigore Baștan, născut în s. Flămînzeni (com. Coșcodeni) – Inventatorul paraşutei militare româneşti, necunoscut acasă, în Republica Moldova!

Despre generalul Grigore Baștan, inventatorul paraşutei militare româneşti, care a deţinut 45 de ani un record naţional şi a sărit din avion cu fiul în braţe, pentru a face o demonstraţie, nu am aflat, cum ar fi fost firesc, de la școala din satul natal al său și al meu – satul Coșcodeni. Atât de bine au știut sovieticii să șteargă urmele istoriei… Dar azi, la peste douăzeci de ani de la ieșirea din URSS, să nu aibă acest mare erou al tuturor românilor un monument în satul unde a văzut lumina zilei și să rămână încă un necunoscut peste Prut, mi se pare nu doar o mare greșeală, dar și ignoranță crasă...
Acest articol are peste 20 aprecieri, distribuiri și comentarii

(Video) Impresii de la Vulcanii Noroioşi, o destinaţie necunoscută şi foarte impresionantă

Weekendul acesta l-am petrecut în Sinaia la invitaţia reprezentanţilor pensiunii Vila Camelia. De pensiune şi  despre ce am mai făcut noi prin staţiune vă mai povestesc, dar acum nu am răbdare să arăt mai multe poze de la Vulcanii Noroioşi din Buzău. Probabil nu vă spune nimic această destinaţie, nici eu nu prea ştiam de ea, dar văzusem recent câteva articole pe bloguri şi am rămas cel puţin curioasă. Pe drumul de întoarcere, până să ajungem la Buzău am mers în direcţia comunei Berca. De acolo au apărut deja indicatoarele turistice care ne-au direcţionat spre Rezervaţia din Pâclele Mari...